eitp Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Jeg bruker Pbase eitp Endret 11. august 2008 av eitp Lenke til kommentar
mryia Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg er ganske fornøyd med min pro konto på flickr. Liker mulighetene til å legge bilder offentlig, eller bare for venner og bekjente. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Når dere bruker flickr o.l.; hva gjør dere for å begrense tyveri ? Vannmerke / Signatur ? Tom Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Personlig gjør jeg ingen verdens ting. Om man skal sette vannmerke på som ikke kan photoshoppes bort, blir bildet så "borte" at man like så greit kunne droppa å legge det ut. Tar det som et kompliment og muligens går rettens vei for å få litt betalt for det også, om noen stjeler bildene mine. ; ) Lenke til kommentar
solaas Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg bruker Flickr, men gjør ikke noe for å begrense tyveri. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Uansett om man bruker flash så er det jo bare å trykke på print screen. Jeg pleier å ha ramme. Men jeg har slutta å laste opp bilder i større størelse enn 1500 på lengste side. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Bruker DeviantArt, før la jeg ut bildene i 1280xEtellerannet, men i nyere tid har jeg prøvd å få alle ut i 3000xEtellerannet. Men har ikke fått tatt mye i de siste da objektivet er totalt crap. Endret 11. august 2008 av victoryseieren Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Her brukes FLICKR, setter på logo/signatur på bildene jeg legger ut der, samt største størrelse 1024x1024 Bruker selvsagt også www.thorhakonsen.com Endret 11. august 2008 av ThorEH Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Når dere bruker flickr o.l.; hva gjør dere for å begrense tyveri ? Vannmerke / Signatur ? Creative Commons. Det vil si at jeg gir alle andre enn kommersielle lov å bruke bildene mine. Håkon Lenke til kommentar
mamama Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Bryr meg ikke om noen stjeler et bilde så lenge det ikke er av en kjent person slik at det kan bli misbrukt. Legger som oftest ikke på signaturer og har som oftest ikke mer enn 800px i bredden med 72 dpi. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Bakdelen med flickr om du har en prokonto er at når betalingen utløper uten at du betaler på nytt så vises ikke mer enn de 200 sist innlagte. Og om du da har noen bilder skjult for allmenheten så er det ikke sånn at de 200 siste synlige er der, nei da teller de skjulte med. Så på en måte bli bildene dine tatt i forvaring av Flickr til du har betalt på nytt. Du ser dem ikke selv engang. Hvordan jeg vet det? Jeg har opplevd det, og måtte betale på nytt for å kunne gå inn for å endre innholdet der. Flickr er OK om du klarer deg uten pro og passer på at det aldri er flere enn 200 bilder på kontoen. Jeg har betalt for 2 nye år mens $ var lav, men kommer til å passe på når den betalingen utløper. Da skal den kontoen slettes. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg bruker SmugMug. Brukes stort sett til passordbeskyttet visning av familiebilder og lignende, men også litt med tanke på backup. Mulig jeg legger ut en slags (åpen) portefølje der etterhvert også. Veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg brukte flickr fram til jeg bytta PC og flickr ikke lot meg alste opp mer enn et bilde av gangen, da gadd jeg ikke mer... Holder på med egen portefølje nå... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Til portefolio synest jeg http://www.pbase.com tar seg best ut. For bildedeling og type 'her er 100 bilder fra helga' er http://www.flickr.com fin. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 For de fleste er jo ikke tyveri ett reelt problem. Og selv de som har opplevd det lider sjeldent noe spesielt tap av det. Kjører ut mien på 850px i lengste side, så er ikke noe problem, pent lite de kan bruke de til uansett som har reel verdi. Har opplevd at ett par folk har funnet bildene mine på stocksites og på annen dA account og flickr account, men det er jo ikke akkurat ting som på noen måte undergraver min virksomhet. Så egentlig så bryr jeg meg ganske enkelt pent lite. Og gjør like lite for å forhindre det Har du bilder du er VIRKELIG redd for at skal bli stjelt, så er det ganske enkelt - ikke legg de ut på internett. Vannmerker er ganske ugly synses jeg, brukte dA sine innbygde en stund, men droppa det. Bruker cruelphotography.net, dA og akam =D Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 På min egen side http://hildebrandt.no/sven/albums/ Lenke til kommentar
Zork Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Bruker smugmug, men er ikke så veldig fornøyd, så jeg kommer nok til å se meg om etter et anet sted når kontoen min der løper ut neste år en gang. Har lurt litt på http://www.zenfolio.com/ eller evt sette opp min egen. Endret 12. august 2008 av Zork Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Bruker smugmug, men er ikke så veldig fornøyd, så jeg kommer nok til å se meg om etter et anet sted når kontoen min der løper ut neste år en gang. Interessant. Du er den første jeg har hørt om som ikke er fornøyd. Hva er det som gjør at du ser deg om etter andre steder? Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Bruker Flickr selv, men ikke så hypping som jeg kunne gjort. Har ikke noe pro konto heller, har ikke ennå sett nok fordeler med det. (men jeg har ikke truffet noe tak på mengder bilder jeg har lagt ut heller.) Tenker å sette opp eget, men har ett annet nettside prosjekt pågang som tar opp mer tid enn jeg har å ta av. Er der noen som vet om noe OpenSource løsninger for eget fotonettside, helst noe som funker bra det hadde jo vært noe midlertidig. I tillegg så kan jeg vell si at Wordpress med templaten Monotone ikke ser så dum ut, men det er fremdeles en blog, og når jeg testet templaten så hadde den små feil(like etter utgivelsen), men teorien bak den er smått genial.(endrer farge instillinger på siden etter hvilke farger som ligge i (hoved) bildet.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Pleier å legge noen av bildene mine ut på DeviantArt. Synes det er en ganske grei side, ikke det at man får så mye konstruktiv kritikk der, men finner ganske mye bra der og liker egentlig den siden veldig godt. Endret 12. august 2008 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå