Gå til innhold

Ny pc: HP DV5-1089eo vs Dv5-1095eo vs Compal JHL90+ ?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg laptop, og har sett litt på disse.

Jeg tenker på å bruke 8-10000 på pc. Den vil nok bli brukt til litt spilling innimellom, men har stasjonæren langt på vei til det. Filmer, både på pcn og tilkoblet tv. Musikk og surfing. Noe bilde- og videoredigering vil jeg også tro det blir.

Hvilken av disse vil være greiest til mitt bruk? Har sett på en JHL-kombinasjon som gir meg en sum på 10291,- da med WSXGA 1680*1050 skjerm, T9400 CPU, 200GB SATA 7200RPM 2.5", 4 GB ram og Vista home premium 64bits norsk. Uten Bluray.

Hvordan er de andre i forhold til denne?

1089eo er jo ikke kommet ennå, men virker veldig lovende når den etterhvert kommer. Den har ikke bluray, og min konfigurasjon på JHL sin har heller ikke bluray.

1095eo har jo "bare" 3 gb ram, men bluray, dårligere cpu, men ellers mye samme stats. Hvilken av disse vil være greiest til mitt bruk? Andre alternativer folk vil anbefale foran disse? Noen som har hørt noe om når 1089eo evt. kommer i butikk slik at jeg slipper å vente for lenge dersom valget faller på den?

Endret av Rabagastn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg skal ha meg laptop, og har sett litt på disse.

Jeg tenker på å bruke 8-10000 på pc. Den vil nok bli brukt til litt spilling innimellom, men har stasjonæren langt på vei til det. Filmer, både på pcn og tilkoblet tv. Musikk og surfing. Noe bilde- og videoredigering vil jeg også tro det blir.

Hvilken av disse vil være greiest til mitt bruk? Har sett på en JHL-kombinasjon som gir meg en sum på 10291,- da med WSXGA 1680*1050 skjerm, T9400 CPU, 200GB SATA 7200RPM 2.5", 4 GB ram og Vista home premium 64bits norsk. Uten Bluray.

Hvordan er de andre i forhold til denne?

1089eo er jo ikke kommet ennå, men virker veldig lovende når den etterhvert kommer. Den har ikke bluray, og min konfigurasjon på JHL sin har heller ikke bluray.

1095eo har jo "bare" 3 gb ram, men bluray, dårligere cpu, men ellers mye samme stats. Hvilken av disse vil være greiest til mitt bruk? Andre alternativer folk vil anbefale foran disse? Noen som har hørt noe om når 1089eo evt. kommer i butikk slik at jeg slipper å vente for lenge dersom valget faller på den?

Kjøpte nettopp en HP 1095. Etter to dagers bruk må jeg si meg veldig fornøyd. Veldig kjapp og stillegående maskin, bra taster, fint design. 3gb ram holder nok bra det foreløpig, men det kjekke er jo at denne pcen kan ta opptil 8gb ram, så oppgradering etter hvert er ikke noe problem sånn sett. Blu-ray spiller er et stort pluss, det kommer nok bare til å bli mer og mer vanlig med BD, og da er det greit å kunne spille av de platene.

Pcen anbefales ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Opplever du litt svikt i panelet der volumkappene osv er, illmatic?

Det knirker og gir litt etter for press på min maskin, og lydknappene har en tendens til å klikke slik at lyden står og stiller seg opp å ned av seg selv. Noen ganger får jeg også problemer med å dempe lyden.

Sorry for at jeg lånte tråden din til et spørsmål, håper det går greit.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig har jeg ikke brukt de tastene, så jeg testet akkurat nå... Muteknappen reagerer med en gang, det samme gjør touchen til volumet. Trykker jeg kun på - og +, går det litt sakte, men "scroller" jeg mot + eller - funker det meget bra. Selve panelet knirker ikke når jeg bruker det.

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig har jeg ikke brukt de tastene, så jeg testet akkurat nå... Muteknappen reagerer med en gang, det samme gjør touchen til volumet. Trykker jeg kun på - og +, går det litt sakte, men "scroller" jeg mot + eller - funker det meget bra. Selve panelet knirker ikke når jeg bruker det.

Jeg må nok gå til expert å si ifra da, før det går får lang tid. Er det noen form for garanti som sier at innen en måned eller noe sånt får man ny maskin og slipper å levere den inn til reparasjon? Det er i hvertfall 7 dager på mobiltelefoner, skulle tro det var litt lengere på maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...