mr_supadupa Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Jeg ønsker å kjøpe en ny mobil som støtter GPS. Grunnen er at jeg trener en del, og i tillegg til å finne frem, vil jeg gjerne kunne holde rede på feks tilbakelagt distanse og snittfart. Siden jeg skal ha den med på trening, er det også en fordel om den ikke er for stor og tung. Jeg gidder heller ikke å legge alt for mye penger i en profftelefon. Har sett litt på bl. a. Sony Ericssons C702 og W760i, men selv om disse har en treningsfunksjon med avstand og snittfart, leser jeg at de har en ellers dårlig gps-funksjon og ikke minst at man må laste ned kart, og dermed betale hver gang man skal bruke den. Ellers har jeg også sett på HTC P3470 og noen Nokia-modeller som har "ordentlig" gps med innebygde kart, men de er jevnt over større, og jeg vet ikke om de støtter disse funksjonene jeg ønsker. Er det noen som vet mer og kan hjelpe meg? Endret 12. august 2008 av mr_supadupa Lenke til kommentar
ungkar1 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 det er trenigsprogrammer i nokia også. nokia n78 har det, hvis ikke kan man laste ned via telefonen. der også kartet inne på minnekort, blir ikke så dyrt. lykke til med valg av mobil Lenke til kommentar
mr_supadupa Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 takk for svar Men er det helt gratis på Nokia, eller må man etter hvert begynne å betale for et slags abonnement? Lenke til kommentar
AlphaZulu Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 http://www.amobil.no/artikler/pansermobil_fra_casio/54366 Bare synd den ikke blir å se i Norge Lenke til kommentar
ungkar1 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 treningsprogrammet var gratis på min gamle nokia. sorry, med sent svar Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hvorfor må det egentlig være en treningsmobil med GPS. Holder det ikke med bare skrittteller? Lenke til kommentar
ungkar1 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hvorfor må det egentlig være en treningsmobil med GPS. Holder det ikke med bare skrittteller? man får mye mer detaljert oversikt over treningen sin. for eksempel viser ruta man har jogget. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hvorfor må det egentlig være en treningsmobil med GPS. Holder det ikke med bare skrittteller? man får mye mer detaljert oversikt over treningen sin. for eksempel viser ruta man har jogget. Naja, hvor ofte vil man se joggeruten sin på et kart? Man jogger vel som regel den samme ruta? Uansett! Leste på et annet forum at en bruker av Sony Ericsson W760i brukte et gratisprogram for kart. Tror det var Abbot (eller noe lignende!) Beklager, husker ikke det nøyaktige navnet. Håper man kan forhåndsnedlaste kart på dette da, slik at man ikke får så store mobilregninger (datatrafikk). Nokia vil jo at man bruker kartprogrammet Wayfinder, men der må man jo betale månedsavgift(årsavgift) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå