Gå til innhold

Optical digital jack kabel?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har for kort tid siden kjøpt meg en mac mini og skal koble den til surround systemet mitt (Logitech Z-5500).

Det jeg lurer på er hvilken kabel jeg må bruke for å få 5.1?

Mac minien (http://www.apple.com/macmini/specs.html) har en så kalt "Combined optical digital audio output/headphone out (minijack)". Jeg har lest litt om denne på nettet, og det virker som det er en vanlig stereo jack port med optisk kobling inni, noen som vet hva slags kabler man trenger til dette?

Skulle gjerne hatt en kabel som går fra dette til en digital coax eller sånn 3plugs (svart, gul og grønn) kabel!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikkje er 100% sikker på om du har ein kombinert optisk og analog utgang kan du slå på den digitale utgangen og putte ein plugg delvis inn i utgangen, ser du eit raudt lys så har du ein optisk utgang.

Kabelen du treng er denne:

322087_X_2007-06-29_065614_391.jpg

Du kan kjøpe den på f.eks. Clas Ohlson. Ellers finn du litt forskjellig i Prisguiden.

Merk deg at du ikkje får surround i spel ved bruk av digitale utganger. Skal du bruke analoge signaler må du sikkert konfigurere PC-en til å sende ut 5.1-signal gjennom tre minijackutganger, om PC-en har det sjølvsagt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...