Duckhunter Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=360396 , men så skal en kompis selge disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346193 til 500KR. Så da lurer jeg på om ytelsesforskjellen mellom disse to settene er verd 400kr+frakt?? Er det ytelse jeg overhodet vil legge merke til ved spilling? Spesifikasjoner på maskina ser dere i signatur... noe forsinket oppgradering og CPU ble en E8500 istedet for E8400!! Endret 12. august 2008 av Duckhunter Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Om jeg hadde vært i din posisjon så hadde jeg tatt de der PC-8500 settet, men da fordi jeg var interesert i overklokking av E8500'n og ha RAM som går langt er da alfa omega. Hvis det da ikke var gode chips på PC6400 type den gamle Crucial serien. Men om du bare skal spille og ikke overklokke så vil jeg si at det har lite å si, etter hva jeg har sett er det best å kjøre minnet synkront med FSB'n for best ytelse og da regner jeg med at de brukte PC6400 modulene holder i lange baner. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Joda, tanken var å klokke den så langt som mulig, så derfor jeg var litt i tvil mtp PC-6400 RAMen... Men om jeg setter RAMen på unlinked og låser den på 800mhz i BIOS, så vil vel ikke den bli en begrensnng ved klokking eller er jeg ute å kjører her? Har ingen forhåpninger om mega-overklokking som mange her på forumet får til, men å øke til rundt 3,7GHz hadde jeg håpet på Men ser for meg at jeg kanskje går for PC-6400 nå og heller kjøper PC-8500 senere om det skulle vise seg at RAMen blir en begrensning ved overklokking... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Tramp på bremsen litt her, unlinked tilhører nForce, du skal smekke denne RAM'en i hvilken PC? Ikke ABIT IX38 kortet du har i siggen din? I såfall har du ingen unlinked mulighet men du kan sette divider. Eller skal du ha det i AMD maskinen din? Det jeg sa med å kjøre minnet synkront med CPU vet jeg gjelder for Intel men er usikker på AMD, om det da ikke er snakk om Athlon XP men det er jo nesten det samme som Intel akkurat nå, oppsetts messig med ekstern minnekontroller. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Aha, trodde dette var mulig på HK så lenge det var med intel CPU... Var nemlig på et nForce 680i HK jeg så dette. Er nok ix38 hovedkortet jeg skal bruke dem på, men da kan jeg jo kjøre divider på minnet, sånn at det blir underklokket, for så å ende opp på sin opprinnelig hastighet ved overklokk av CPU...eller må jeg da fantasioverklokke CPU? Får forske på dette når delene kommer. Har uansett tilgang på PC-6400 nå, så får jeg heller investere i PC-8500 om det skulle vise seg å ikke fungere bra!! Edit: ser at du skriver at jeg burde kjøre minne og FSB synkront, så da blir det å se om jeg får en bra overklokk med PC-6400 synkront med FSB. Ikke så enkelt å sette seg inn i hardware og overklokking når det er en stund siden man har oppgradert Endret 11. august 2008 av Duckhunter Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Joda, du kan sette ned divideren for å få mer klokk ut av maskinen men da som sagt får du ikke den beste ytelsen på Intel plattformen. Uansett, jeg ville ha prøvd PC6400 brikkene først, så ser du om du har fått gode chips, siden timings spiller veldig liten rolle (0.1 FPS max i spill) på Intel så hadde jeg kjørt slappe 5-5-5-15 timings for å hente ut maksimalt med potensiale. Ellers trenger du ikke å være så veldig redd for minnemiksing på dette hovedkortet, jeg har fyllt mine minnebanker og kan klokke ganske langt med ett hakk økning i volt på MCH, og jeg har en riktig fy fy miks om du sjekker profilen. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Ok, men da er jeg en del klokere enn hva jeg var til å begynne med Takk for god informasjon 007CD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå