Gå til innhold

noe som det er lov å kose seg med?


Anbefalte innlegg

hei er det noen her som har noen oppskrifter på noe en kan bytte ut med sjokolade osv?

lite kcal hadde vært fint med \andre ord sunnere snop.

 

jeg har finni opp en liten salat som jeg syns var veldig god.

 

1-2 blad salat

litt løk

litt ost

2-3 ts mais

litt karbonade deig

ta bitte litt sterk salsa på (da trenger du ikke ta så mye for at det smaker ekstra godt av maten)

 

dette var engentlig restene av taco middagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det velkjente sjokoladesuget er i prinsippet et sug etter sukker, så hvis man ønsker å bli midlertidig kvitt sjokoladesuget kan man ta èn sukkerbit (sammen med f.eks. et glass melk), og da vil de fleste oppleve at suget er gått bort.

 

ja, tenkte på noe godt som en kan spise istedet for f.eks sjokolade

 

mange gode forslag

Lenke til kommentar

Spis mørk sjokolade, me bedre enn melkesjokolade, og i tillegg sunnere. Uansett, hvorfor ikke unne seg noe god mat en gang i uka eller noe slikt - i stedet for å spise halvusunne ting titt og ofte. Det dummeste jeg ser, er jenter (finnes sikkert gutter som gjør dette òg, men føler det er mest jenter) som spiser på mørk sjokolade; nøtter og slike Atkins-sjokolader når de får "søtsug" et par ganger daglig. Spurte ei venninne av meg, om hun likte nøtter, så sa hun: "Nei, men det er jo sunt'a".

 

Hva med litt selvkontroll til hverdags, og heller spise noe godt i helgen?

Lenke til kommentar

Asså, det nytter ikke å tenke sånn, "nå skal jeg aldri spise noe potetgull/sjokolade.", det bare går ikke. Du vil komme på et punkt hvor du sprekker og tar inn veldig mye usunt, uansett om du liker det eller ikke.

 

Jeg kan si deg en kjempe hemmelig og gyllen regel som faktisk er dokumentert vil føre til et godt kosthold; spis alt med måte.

 

Du KAN faktisk ta deg en sjokolade på en lørdagskveld med helt fin samvittighet, du KAN spise deg en kebab en av dagene i uka, og du kan tilogmed ta helt av med brus i helgene.

 

Uansett om du veier veldig mye eller har et fint kosthold, så er dette noe alle kan følge. Ikke tenk at du skal spise frukt for å bytte ut sjokolade, tenk at du heller skal kose deg med frukt OG snop i løpet av uka :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...