Daxt3r Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Ok, sida ingen har plana om å gje trådstarter råd om lettsykkel, får vel eg stå fram, som e ferdig med den perioden. Altso, En lettsykkel har en 125 kubikksmotor(står gjerne antall kubikk(ccm) i navnet, men ikkje alltid. Den kan OPPTIL 15 hk, nåke som bjynde å bli vanlig at alle 125ccm får. En Honda CBR125 og en Aprilia RS KAN IKKJE SAMMENLIGNAST!!!! Veit ikkje ken som trur på sånt, men får være det samme. Aprilia kan ikkje måle seg med japansk kvalitet, ingenting anna, for den saks skyld. Eks: honda har 5 års garanti, aprilia har vel 2?? 4-taktera(som cbr og nye Yamaha YZF 125 har 4-takt, altso motorsykkelyd), er skuddsikre, dei går långt med minimal skruing. 2-taktera går litt beire, MEN skjære seg ofte, bruka meir bensin, grasklipperlyd og mykje meir driftskostnada. Ville spart litt til og gått for en Yamaha YZF 125, om ikkje bør du sjå på Honda CBR 125 og til nød en Yamaha YBR 125. Bare og spørre om du har fleire spm, eller om eg har glømt noke. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 MEN skjære seg ofte Fullstendig tull. Da vet du tydeligvis ikke åssen du skal vedlikeholde dem. Ettersom skulle man vedlikeholde en totakter ordentlig så varer den en god stund. Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Ehm, nemli. Seie vel litt når TZR'en til en kompis har skjært seg 2-3 gonga. Og ja, han kan vedlikeholde sida han har gått mek 1 og 2. år. ++ Seie du at 2-takt kan 'outlaste' en 4-takter? Kor ofte skjære en cbr seg ift en rs eller nsr?? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Ehm, nemli. Seie vel litt når TZR'en til en kompis har skjært seg 2-3 gonga. Og ja, han kan vedlikeholde sida han har gått mek 1 og 2. år. ++ Seie du at 2-takt kan 'outlaste' en 4-takter? Kor ofte skjære en cbr seg ift en rs eller nsr?? Åja, så hvis TZRen til kompisen din skjærer seg ofte så er det slikt med alle 2 taktere? Og hvorfor skal du plutselig sammenligne 4T og 2T nå ang. skjæring? Istad skrev du "MEN skjære seg ofte", noe som er fullstendig tull. 4T skjærer seg veldig sjeldent, så og si aldri, mens en 2T varer veldig lenge om den vedlikeholdes. Om en sykkel skjærer seg flere ganger er det tydeligvis galt, om man bare overhaler motoren uten å vite årsaken så er man fortapt. Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Seie bare at det e beire å satse på 4-takt ift 2-takt når det gjelde driftssikkerhet. Og når det gjelde det med skjæring, so seff kan motoren holde långt ved skikkelig vedlikehold. Men trur ikkje det e so mången 15-16-17 åringa som har nok kunnskap til å vedlikeholde sykkelen sin SKIKKELIG. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Selvsagt, det har det aldri vært noen tvil om. Men det er det faktumet at du skrev at to taktere skjærer seg ofte som jeg la godt merke til. Forøvrig så er det faktisk mange som vedlikeholder syklene sine ordentlig. Står mye guider på nettet, samt noe i instruksjonsbøker osv. Det er den rutinemessige sjekken som gjør hele forskjellen. Ikke noe som sier at en to takter ikke kommer til å vare mange år. Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 For all del, godt vedlikehold er tingen, men er du som meg, har du nok kjørt sykkeln din bra hardt, og det bidrar jo selføllgelig økt slitasje. Og sjøl om 2-takt 'skal' gå på høge turtall, slite det likevel mykje meir på motoren enn 4-takt Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Heng meg på her.. Har heller ikkje ufattelig peiling. Gå for brukt CBR eller brukt NSR? Eller andre? Kva bør kilometer-standen vere på ein lettsykkel/moped når du skal kjøpe brukt? Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ville gått for CBR fordi; - 4-takt = beire lyd, meir driftssikker, mindre bensin, slitesterk - mykje mindre driftskostnada - NSR er tatt ut av produksjon for lenge sida, so det kan bli vasnkelig å få tak i dela. Min CBR hadde rulla 20k før eg solgte den, og hadde aldri hatt nåken problem me'n. Men du bør nok få en fint brukt til ca 30k, 06-07 mod som har gått kanskje +- 10k Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Ein brukt Daelim Roadwin R då? Ny kostar vel den rundt 35-40.000kr? Eg likar ikkje å bli forbi-køyrt. Endret 26. august 2008 av Gizmo93 Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 personlig ville nå jeg gått for RS 125. sinnsykt fet sykkel, hissig lyd og et sykt drag. drar ifra cbr og alt det greiene der. det snakkes mye om skjæring her, og jeg tror det skal endel til for at motoren i nyere rs `er skal skjære seg, med mindre du ikke vedlikeholder den slik du skal. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ein brukt Daelim Roadwin R då? Ny kostar vel den rundt 35-40.000kr? Eg likar ikkje å bli forbi-køyrt. Like ikke å bli forbikjørt av hva? Andre lett sykler? En Daelim følger trafikken fint, men er treg på forbikjøring. Totaktere vil selvsagt kjøre lett forbi denne. Lenke til kommentar
3Maldini Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Har trådstarter spurt om den kjappeste sykkelen slik at dere diskuterer hvem som er kjappest? Om man skal ha den kjappeste og sterkeste så er Varandero den kjappeste og sterkest, så var vi ferdig med den saken så kan vel trådstarter få tilbake tråden sin. Og stille nye spm om han lurer på noe mer. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ok, sida ingen har plana om å gje trådstarter råd om lettsykkel, får vel eg stå fram, som e ferdig med den perioden. Altso, En lettsykkel har en 125 kubikksmotor(står gjerne antall kubikk(ccm) i navnet, men ikkje alltid. Den kan OPPTIL 15 hk, nåke som bjynde å bli vanlig at alle 125ccm får. En Honda CBR125 og en Aprilia RS KAN IKKJE SAMMENLIGNAST!!!! Veit ikkje ken som trur på sånt, men får være det samme. Aprilia kan ikkje måle seg med japansk kvalitet, ingenting anna, for den saks skyld. Eks: honda har 5 års garanti, aprilia har vel 2?? 4-taktera(som cbr og nye Yamaha YZF 125 har 4-takt, altso motorsykkelyd), er skuddsikre, dei går långt med minimal skruing. 2-taktera går litt beire, MEN skjære seg ofte, bruka meir bensin, grasklipperlyd og mykje meir driftskostnada. Ville spart litt til og gått for en Yamaha YZF 125, om ikkje bør du sjå på Honda CBR 125 og til nød en Yamaha YBR 125. Bare og spørre om du har fleire spm, eller om eg har glømt noke. Aprilia kan fint måle seg med japansk kvalitet. Alt bygger på vedlikehold. Bare ved å lese denne første linja forstår man at du ikke har peil. 4-takt 125ccm: Slapp, kjedelig lyd. Og hvordan i helvete kan den være skuddsikker? hva faen?! 2-takt 125: Hissig, deilig lyd(min mening self). Går ikke litt bedre enn 4-takt, men MYE bedre. Skjærer seg ofte mer pga uerfarne trimmere. Gressklippere har 4-takter, så hvordan en 2-takter skal høres ut som det forstår jeg ikke. Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) "låner" tråden litt... Hva med Honda XR125? er det en grei sykkel? on topic: Ble vell litt mange personlige meninger her? Det er tydelig at dere to (Scotty og Daxt3r) Har mye peiling når det gjelder sykkler. Valget mellom 2 og 4 takter handler kanskje litt mer om hvordan du er som person og hva du skal bruke den til. La oss si at du elsker å kjøre forbi folk på sykkel og betale bøter av og til da kan du jo kjøpe deg 2-takter. men hvis du heller er en som skal bruke sykkelen mer til transport enn råkjøring, som ikke er så glad i å skru, så velger du kanskje 4-takter. Smak og behag, gutter! Edit: Leif har vært på fære Endret 26. august 2008 av Moffe247 Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Eg har ikkje peiling på mekking, men hatar å bli fråkøyrt av andre (lett)syklar Skal ikkje vere lett.. Byrjar å lure på om eg skal kjøpe meg moped og få hjelp til å trimme den, slik at den går rundt 100km/t. Sorry for å ha stjelt tråden Endret 26. august 2008 av Gizmo93 Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Lån i vei, gutter! Blir bare glad for mer input. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 "låner" tråden litt... Hva med Honda XR125? er det en grei sykkel? Edit: Leif har vært på fære Ja. Men har en elendig toppafart. 90-100 Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Bare et lite spm hr norbit: Har du sykkel i det heile tatt?? Alle veit då for f.... ka det vil sei at en motor e 'skuddsikker'!!!! Sorry, men måtte bare få det ut Edit: Spør en ken som helst motorsyklist og han vil nok svare at japansk e best. PS: Varaderoen e nok ikje den raskaste nei, tyngste og mest komfortable ja. Endret 26. august 2008 av Daxt3r Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Har du sykkel i det heile tatt?? Alle veit då for f.... ka det vil sei at en motor e 'skuddsikker'!!!! eh, jeg vet det ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå