TheRealBK Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Heisann Har en pc som stort sett står på. Har fungert som ei kule hele tiden. Var ute på en liten søndagstur i dag og da jeg kom hjem hadde skjerm bildet frosset. Musa kunne ikke røres og det var ikke mulig å benytte "ctrl alt delete". Eneste jeg kunne trykk epå som viste at det faktisk var strøm på maskina var Funksjonstasten, da lyste "F" lampen på mus/tastatur mottakeren. Ellers var det dødt. Andre ganger maskinen har frosset på denne måten, har jeg brukt av/på knappen for å skru av maskina med tvang for så å starte den igjen. Så også denne gangen. Problemet nå er at maskina ikke vil skru se på igjen. Helt død. Skrudde den opp og sjekket at alt satt som det skulle av kabler på innsiden. Det gjorde det. Prøvde også å sjekke selve av/på knappen. Tok den ut og tok en McGyver på den. Altså begge ledningene direkte i kontakt for å tjuvkoble den. Da pep det som ved vanlig oppstart, og prossesorvifta beveget ca 1 cm før den stoppet.Se for deg at du prøver å starte noe som har et helt dødt batteri...omtrent sånn virket det. Jeg tenkte det kunne være strømforsyningen, så jeg satte inn min gamle som fungerte fint da jeg byttet den ut. Absolutt ingen effekt. Er det noen her som har vært borti noe lignende og som har en idé om hva dt kan komme av?? Er det hovedkortet som har tatt kvelden eller er det prosessoren?? Syns det er rart hvis det er det for da skulle vel vifter osv startet opp?? Det virker som om maskina ikke får strøm i det hele tatt. Håper noen her har et tips.....beklager langt innlegg...ville bare forklare nøyaktig:) Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Du forteller ingenting om hvordan maskin du har? Kan høres ut som HK ja,viftene er vel koblet på HK så er ikke så rart at de ikke sviver. Ingenting starter om CPU er ødelagt heller det er ihvertfall min erfaring. Det kan ikke ha vært lyn/torden som er årsaken? Har du noen grunn til å tro at det er CPU'en? (overklokking, dårlig kjøling, e.l.) Har noe lignende skjedd tidligere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå