Gå til innhold

BK: Jeg trenger å tenke.

ZoDz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja da. Trener fortsatt på portretter/mennesker da jeg ikke er så sterk på dette.
Stilig tanke, men mangler litt på gjennomføringen. For det første blir jeg ikke fortrolig med det lange formatet, jeg tror et mer "standard" format som 3:2, 4:3 eller kanskje 7:5 passer bedre her. Vet ikke hva du har valgt, om du har valgt noe, men som jeg har sagt til en del andre tidligere, det er ofte lurt å velge et standard format på bildet. For det første er det enklere å finne rammer som passer, men det er også formater som "behager øyet". 16:9 (10x18cm), som er det nærmeste standardformatet til dette, er etter min mening bedre i liggende format, ikke portrett. Merk at dette er _min_ mening, du har lov å være uenig.

Jeg tror også en tettere crop ville gjort seg her, droppet trappen foran grinden, og også søylen og rekkverket til høyre i bildet. Antakelig hadde du fått et litt røffere perspektiv om du hadde brukt fotzoom, og gjort denne forandringen da du tok bildet, i stedet for i postprosess. Tettere utsnitt ville dratt personen nærmere, og siden tittelen er "Jeg trenger å tenke", ville jeg stått litt nærmere.

Jeg liker uttrykket i sort-hvitt, og liker bruken av skygge i ansiktet. Du kunne kanskje også hatt enda mer kontrast i bildet, men det fungerer fint nå også. Du har også funnet en fin balanse i bildet, ved å ikke ha modellen midtstilt i trappen. Nettopp derfor ville jeg kuttet søylen og rekkverket til høyre - de bryter litt av balansen.

Ellers mangler "BK:"-prefikset i tittelen...

Lenke til kommentar
Ah, takk skal du ha. en crop tror jeg lett skal la seg gjøre. Bør også begynne med de stanard crop formatene som 16:9. Men er så uvant.
Det er ofte mye lettere å velge et format og få bildet til å passe inn, enn å finne et tilfeldig format som passer. Dessuten kan du mye lettere tenke komposisjon i bildet når du ikke trenger å tenke på formatet. Med litt trening ser du også fort hvilke formater som egner seg, her kunne kanskje 16:9 gått, men jeg ville personlig gått for standard 3:2 eller 7:5 (passer på 13x18-papir).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...