T-Bear91 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Hei jeg har planer om å kjøpe en XFX GeForce 9800GX2 680M 1GB XXX Og jeg lurere på hvor varmt kortet blir i forhold til 8800 GT. Her er min situasjon. Jeg har sjekket hvor stort 9800 Gx2 kortet er (3.81 cm tykt) og har beregnet hvor mye plass det vil være igjen for å komme ny luft inn til toppen av kortet. (se bilde) Vet noen om dette kortet kommer til å bli over opphetet og vill kræsje med så liten plass igjen på toppen får å få luft? Suger vifta på kortet lufta ovenifra eller under ifra? For hvis det gjør det. Da burde det vell ikke bli noe varmeproblemer? Edit: googlet og fant dette From that aspect, the cooling solution used on the new GeForce 9800 GX2 graphics card is far more superior as it combines cooling both PCB's by a single heatsink and cooling which can suck air from both sides of the video card. The main focus was also to try and keep the noise level low and still allowing some nice clock speed settings. http://www.mvktech.net/content/view/4125/39/1/1/ Den kan suge inn luft fra sidene is also means that the heatsink has two plates making contact with the GPU's with in between the aluminum fins to guide the air towards the back of graphics card. These fins are positions in a way to lead the air towards the back and top venting holes for maximum air output. http://www.mvktech.net/content/view/4125/39/1/2/ Og presser ut den varme lufta på toppen og bunnen. (Den store svarte boksen er en stor vifte i fronten av pcen) ------------------------------------------------------------------------------- Jeg trenger en ny strømforsyning også. Jeg er usikker på hva slags tilkoblinger de andre delene i pcen trenger. Denne PSU kommer under anbefalte å kjøpe med når man kjøper grafikk kortet. Corsair TX750W Black Strømforsyning Jeg har sett på komplett.no at den har fått gode tilbake meldinger. Og det jeg lurte på. Vet noen om denne har alle tilkoblinger som en pc trenger? Min nåværernde PSU: 375watt tror jeg Min pc (Dell XPS 420): Basic PC Specs: Prosessor (CPU): Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz Minne (RAM): 3GB Grafikk-kort: Nvidia GeForce 8800GT 512mb Hardisk: 2 stykk. Tilsammen 500GB Operativsystem: Windows Vista Home Premium Venter spent på svar Mvh Thorbjørn Endret 14. august 2008 av BloodSpiller Lenke til kommentar
smy Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 dem suger inn foran og blåser ut bak tror eg Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 dem suger inn foran og blåser ut bak tror eg ok takker for svar. men er det noen her som er 100% sikkre? : p Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 "Løst" Fikk en del svar her: http://www.itavisen.no/forum/86662/#1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå