zatux Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hei! Jeg ilag med noen kompiser har funnet ett konsept som vi vil utvikle til ett større nettsamfunn. Det er jeg som kommer til å utvikle siden - og lurer på hvor er enklest å begynne? Finns det CMS-systemer som er mer tilrettelagt enn andre, som kan brukres som "grunnmur"? Nettsamfunnet skal ha brukere, profiler, mulighet for brukere får legge opp bilder og videoer, og noen enkle diskusjonsfunksjoner, gjerne en nyhetsfunksjon - alt rettet mot ett spesielt tema. Jeg har ikke laget mye websider før, men jeg har dolla mye med CMS-er, html/CSS og design. Har nettopp lest igjenom en bok om Actionscript 3.0 - så begynner jo å forstå prinsippet med koding. Hvilke språk som trengs får å få dette nettsamfunnet i havn - vil jeg også forhøre meg rundt, for jeg vil gjerne ofre ett par syv bøker om PHP, Javascript osv for å få til dette. Takker på forhånd for alle innlegg. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Joomla med Community Builder er et bra utgangs punkt, nå skal det sies at Joomla ikke takler VELDIG store brukerdatabaser. Lenke til kommentar
marsipankake Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Kanskje Community Suite til Invision Power kan hjelpe deg mye. Masse kan bygges opp rundt et solid forum-system. Se på bare på Hardware.no og diskusjon.no. http://www.invisionpower.com/community/index.html Forøvrig tror jeg du kan få mer hjelp hvis du går mer i detaljer på hva du skal lage. Det er ingen som gidder å stjele andres forretningsidéer. Folk hermer heller når prosjektene er vellykkede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå