Gå til innhold

WD HD problem, Garanti sak eller ikke?

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg en Western Digital My Book 500GB med Esata og Usb. Har heletidinen brukt med med usb kabel, siden jeg ikke hadde Esata kabel. For noen dager siden kjøpte jeg meg en Esata kabel i håp om at overføringshastigheten skulle øke. Problemet kommer når jeg kobler til med Esata kabelen. Når jeg begynner å overføre fra Intern HD til ekster, begynner hardisken en å "lagge". Jeg hører den begynner, men like etter på "sakner" farten på hardisken (ikke hastigheten på overføringen), og deretter øker igjen. Hastigheten ligger på ca 15mb\s. Dette skjer ikke om jeg overfører fra Ekstern HD til interne. Jeg har testet ut hardisken på 2 pc'r og resultatet er det samme.

Er dette noe jeg kan ta opp med forhandler, slik at jeg evt kan få en tilgode lapp på et annet produkt om jeg vil det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Esata-delen i MyBook-serien (med fare for å generalisere - jeg har en 1 TB variant av MyBook) har ikke imponert meg heller. Ligger på 15-18 MB/s mot WD'en uansett hva slags disk jeg overfører fra. USB går faktisk raskere. Hakk og rykk har jeg dog ikke opplevd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...