Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motoren begynte plutselig å bråke noe helt vannvittig

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte forleden dag, og da jeg skulle gi på begynte motoren plutselig å bråke - i tillegg til at den ble veldig "dau". Jeg tenkte at bråket kanskje skyldtes en lakasje i eksosanlegget, men jeg har hatt den på bukk og har ikke funnet noe enda.

Bilen er en Golf III 1,8 gl.

Hva kan det være? Fant en liten kjølevæskelekkasje, men motoren ble ikke kjørt varm da det skjedde.

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan godt være, ser at noen av "rillene" under katen har spjæret. Kan jeg bare bytte den ut med ett rør inntil videre?

__

Motoren min bråker i hvert fall noe helt vannvittig nå, høres ut som en gammel amerikaner. Var gøy det første minuttet, men ... :p

_____

Edit: Evt. hvordan er slike universale katalysatorer? Er lite lysten på å betale 2-3 høvdinger for ny original - var derfor jeg tenkte på rør, men da vil kanskje ikke lyden bli bedre?

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kommer støyen fra eksosanlegget, eller fra selve motoren? Dersom motoren er dau i tillegg, kan det være at reg-remmen din har hoppet over noen tenner, slik at kam og tenning er for sene.

Lenke til kommentar

Jeg skal love deg at jeg hørte det ja. :p Jekket opp bilen bak og bukket den da jeg monterte coilovers bak - og da sjekket jeg bare bak katen. Da jeg monterte coilovers foran, merket jeg at noe ikke stemte. X)

Hadde egentlig mistanke om eksoslekasje, og tenkte at det var flexirøretforan katen først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...