Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan laste ned, men kan ikke surfe

Anbefalte innlegg

Først, har windows XP, alt fungerte fint igår, men idag er det plutselig blitt feil på noe..

Problemet er at det er mulig å laste ned fra diverse nedlastingsprogrammer, f.eks bearshare, men det er ikke mulig å logge seg på msn eller surfe ved bruk av IE (har ikke prøvd andre nettlesere)

Jeg lurer på om det muligens er noe med DNS instillingene på maskinen da jeg ikke klarer å pinge www.vg.no men klarer å pinge IP adressen til VG.no

har testet flere forskjellige nett så det må være noe innstillinger på maskinen. Har slått av windows brannmuren, og har ingen andre typer brannmur.

Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja. Da må du logge deg inn på router og finne ut hva den har.

Men det fungerer på andre maskiner på samme nettet, det er kun denne maskinen det ikke fungerer på, og det fungerer heller ikke på denne maskinen på andre nett, dvs hos naboen og til en kompis, så det må jo være noe instillinger på maskinen og ikke på ruteren.

Lenke til kommentar
Ja, dette er nok DNS problematikk. Sett fast DNS på din lokale maskin. Evt. resintaller nettverkskortet så går det nok på automatikken igjen.

-Stigma

Jo kan prøve dette, men det er samme for det trådløse nettverkskortet som for det lokale nettbverkskortet (kabel) har testet begge men får samme feil. Så da vil vell en eventuell reinstall av nettverkskortet ikke fungerer, men skal teste.

Når det gjelder å flushe dns resolveren, er dette det samme som ipconfig /flushdns i kommandolinjen? isåfall har jeg prøvd dette uten å lykkes

Lenke til kommentar
Prøv denne filen og sjekk om du kommer på nettet:

a.zip

Denne kopler deg fra nettverket, tømmer dns resolveren og kopler deg til nettet igjen. Etter å ha kjørt den forsvinner vinduet av seg selv og du kan se om nettet fungerer igjen.

Dette fungerte ikke :/, så at den tømte resolver m.m men det var samme feilen når jeg prøvde å surfe på nettet etter denne var kjørt

Lenke til kommentar
Ja, dette er nok DNS problematikk. Sett fast DNS på din lokale maskin. Evt. resintaller nettverkskortet så går det nok på automatikken igjen.

-Stigma

Jo kan prøve dette, men det er samme for det trådløse nettverkskortet som for det lokale nettbverkskortet (kabel) har testet begge men får samme feil. Så da vil vell en eventuell reinstall av nettverkskortet ikke fungerer, men skal teste.

Når det gjelder å flushe dns resolveren, er dette det samme som ipconfig /flushdns i kommandolinjen? isåfall har jeg prøvd dette uten å lykkes

Har nå også prøvd å reinstallere trådløskortet, men dette fungerte heller ikke, fikk samme feilen :(

Noen andre forslag på hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
du burde ikke bruke bearshare ikke etter det jeg har hørt;) brukte det før men bytta.

Fant feilen, XP hadde lastet ned service pack 3, og startet å installer dette, men ble avbrutt, reinstallerte service pack 3 og da fungerte alt som normalt igjen!

Lenke til kommentar
du burde ikke bruke bearshare ikke etter det jeg har hørt;) brukte det før men bytta.

Fant feilen, XP hadde lastet ned service pack 3, og startet å installer dette, men ble avbrutt, reinstallerte service pack 3 og da fungerte alt som normalt igjen!

Sp3 fungerte bra hos meg, bra alt er tilbake til normalt.

Endret av riskake90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...