Gå til innhold

Spillverket.no: Lite tips til Gamer.no

Anbefalte innlegg

Hei

Takker for en bra side med masse bra spillomtaler. :woot:

Syns det er flott at dere skriver hvilken hardware dere bruker i testmaskinene, men en ting eg syns mangler er hvilken oppløsning dere testet spillet i. Nå er det jo så mange nye spill GeForce4 serien ikkje lenger klarer maks (1600x1200) oppløning på med alle effekter aktivert.

Hadde vert greit å vite om f.eks. GeForce4 Ti4200 klarer 1600x1200 på Splinter Cell eller om det er på tide å invistere i nytt skjermkort.

Tips: skriv hvilken oppløsning dere bruker når dere tester nye spill

Takk for meg :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser poenget ditt.

Hadde vert greit å vite om f.eks. GeForce4 Ti4200 klarer 1600x1200 på Splinter Cell eller om det er på tide å invistere i nytt skjermkort.

Akkurat dette kan jeg svare på: Splinter Cell bør gå brukbart på et slikt kort i den oppløsningen, ja.

Lenke til kommentar
Ser poenget ditt.

Akkurat dette kan jeg svare på: Splinter Cell bør gå brukbart på et slikt kort i den oppløsningen, ja.

??? Er det bare maskina mi som er treg? Min maskin går IKKE bra i 1600*1200 på SC, med alle effekter på, og jeg har ti4200, selv ikke q3 går bra nok i den opplsøningen med alt på fullt (nå er jo kravene til akseptable frames en del høyere da, men allikevel).

AtW

Lenke til kommentar

Som det står i omtalen er oppløsningen ganske ressurskrevende i SC. Jeg har testet spillet primært på en XP2000+ med GF4200 og 256MB DDR-RAM. Hva slags prosessor har du, AtW? Et GF4200 bør spytte langt over 60fps i Quake3 uansett? For enkelhets skyld skal jeg teste spillet i 1600x900 når jeg kommer hjem, så skal dere få rapport ;)

Lenke til kommentar
Som det står i omtalen er oppløsningen ganske ressurskrevende i SC. Jeg har testet spillet primært på en XP2000+ med GF4200 og 256MB DDR-RAM. Hva slags prosessor har du, AtW? Et GF4200 bør spytte langt over 60fps i Quake3 uansett? For enkelhets skyld skal jeg teste spillet i 1600x900 når jeg kommer hjem, så skal dere få rapport ;)

Jeg har en stock p4 2.0 så den skal ikke være så veik, nå har ikke jeg målt frames ordentlig på q3, men jeg merker at på de store rombrettene med mange spillere, og mange raketter i lufta, så går ikke spillet smooth nok for meg i 1600*1200. Og SC gikk såvidt akseptabelt i 1280*960, og da var det hakkete noen steder.

AtW

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...