Deluxus Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 noen som har denne pcen eller vet om noen som har den ? lurer nemelig på om den er en bra pc til og game med ? har tenkt og spille age of conan med den og slik ? har et annet spørsmål og: er skjermkortet på denne pcen bedre en 8800gt ? Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 ................. enda ingen svar -.- Lenke til kommentar
Professional Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 noen som har denne pcen eller vet om noen som har den ? lurer nemelig på om den er en bra pc til og game med ? har tenkt og spille age of conan med den og slik ? har et annet spørsmål og: er skjermkortet på denne pcen bedre en 8800gt ? Nei, 9600M GT er en nedstrippet versjon av 9600 GT til pc som er endo svakere en 8800GT. Lenke til kommentar
wtfpwns Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 det spørs hva dine krav er. hvilke spill skal du spille? hvordan FPS leter du etter? når du sier gaming regner jeg med at du skal spille wow, crysis, cod:4 og AOC osv... førstnevnte er ikke så krevende, men hvis du skal spille noen av de 3 siste ville jeg ALDRI kjøpt en bærbar. hvis en ATX stasjonær er for stort kan du jo prøve en micro atx. husker jeg rett (det er sent og orker ikke sjekke multicom) så koster den ca 10000. for denne prisen kan du få en fet m-atx OG skjerm som utklasser en bærbar til 20000 imo. håper dette hjelper har selv en dell eldre xps m1710, mac book 2,4ghz og en ny stasjonær med 9850 quad, 280 gtx, 790i sli, 8gb ram. kun den sistnevnte er verdt å spille på. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 det spørs hva dine krav er. hvilke spill skal du spille? hvordan FPS leter du etter? når du sier gaming regner jeg med at du skal spille wow, crysis, cod:4 og AOC osv... førstnevnte er ikke så krevende, men hvis du skal spille noen av de 3 siste ville jeg ALDRI kjøpt en bærbar. hvis en ATX stasjonær er for stort kan du jo prøve en micro atx. husker jeg rett (det er sent og orker ikke sjekke multicom) så koster den ca 10000. for denne prisen kan du få en fet m-atx OG skjerm som utklasser en bærbar til 20000 imo. håper dette hjelper har selv en dell eldre xps m1710, mac book 2,4ghz og en ny stasjonær med 9850 quad, 280 gtx, 790i sli, 8gb ram. kun den sistnevnte er verdt å spille på. Er jo bra at ikke alle har samme mening som deg. Er heller ikke alle som raua full av penger. Crysis på 9600m gt gir ikke eyecandy iallefall. Cod4 går nok greit med god grafikk. 9600m gt takler nok alle de nye spillene idag, men du må nok stille ned oppløsning og grafikken endel. Lenke til kommentar
wtfpwns Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Er jo bra at ikke alle har samme mening som deg. Er heller ikke alle som raua full av penger. Crysis på 9600m gt gir ikke eyecandy iallefall. Cod4 går nok greit med god grafikk. 9600m gt takler nok alle de nye spillene idag, men du må nok stille ned oppløsning og grafikken endel. prøvde bare å komme med forsag, har sev gått i fellen ved å kjøpe en såkalt gaming bærbar. tror du missforsto ALLE poengene mine, som feks: 1. hvis du synes en ATX (MOBO) blir for stor, gå heller for en micro-ATX (igjen MOBO) som lett får plass på et skrivebord. 2. har en dell xps m1710, og den er ikke verdt å spille på. dvs waste of money siden den veier like mye som en VW Polo! og ikke minst: 3. siden ikke alle har ræva full av penger er det kjipt å bruke 10.000 på en "gaming laptop" som egentlig ikke duger til gaming i det hele tatt. når det allerede lages spill den ikke har sjans til å dra på høye settings kan du jo tenke deg neste genreasjon directx 10.2 spill som den ikke kommer til å kjøre på 800*600 selv om laptopen har fått veldig bra reviews i det siste betyr det ikke at den er bra å spille på. den er bare bra til å være bærbar. og for å avslutte se poeng 1 igjen. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Eg må igrunn seie meg einig med wtfpwns her. Eg har sjølv vore på nippet til å kjøpe meg ein relativt kraftig bærbar dei siste vekene (ja, eg er ubesluttsom), men eg har alltid funne grunnar for kvifor eg ikkje bør gjere nettopp dette. Du får utruleg mykje PC for pengane kontra bærbar pc. Du har mogelegheitar til å oppgradere og modifisere så mykje du berre orkar. Du kan i tillegg klokke masse berre du legg litt pengar i kjøling. Joda, eg tykkjer også det er freistande med ein bærbar som dreg spel. Det må jo vere alfa-omega om du skal ta pc'n med deg på skulen/til vener. Dette er også noko eg har tatt med i mitt eige reknestykke. Det er vel begrensa kor mykje ein kan spele på skulen utan å miste totalt fokus? Det må vel vere kjekkare å dra med deg den stasjonære pc'n til vennen din, sove over/game konstant eit par døgn og så kunne gå heim med god samvittighet? Dette var i alle fall noko eg elska då eg dreiv på med "hardcore"-laning. Og no vurderar eg sterkt å gå til innkjøp av ein ny stasjonær pc. Sjølv om eg solgte min gamle for knapt eit og eit halvt år sidan.. =/ Åwkay, no skal for å hjelpe deg litt på veg, samtidig som eg skal overbevise meg sjølv totalt kan vi samalikne litt: Dette er korleis eg ville ha konfigurert den pc'n til mitt behov: Multicom Compal JHL90+ GeForce® 9600M GT 512MB 15,4" Widescreen WXGA 1280x800 blank skjerm (glare) - INTEL CORE 2 DUO P8600 2.4GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W - 200GB SATA 7200RPM 2.5" - 4GB DDR2 SO-Dimm 800Mhz (2x2GB) link Totalt: 8120kr. Her er eit rimleg okey forslag til ein heftig pc som kan dra absolutt alt av dagens spel, spel eit godt stykke fram i tid: "Spelaren"Asus P5Q Pro Cooler Master Centurion Intel Core 2 Quad Q9300 Mushkin XP2-8000 (4096 MB) OCZ StealthXStream 600 Watt OCZ Vendetta 2 Samsung SH-S203D Samsung Spinpoint F1 750 GB- Sapphire Radeon HD 4850 2x Totalt (uten skjerm, mus og tastatur): ~8500kr Tastatur og mus tar eg vekk av openbare grunnar. Skjerm tar eg også vekk i og med at dette er ein ting som er utruleg lett å skaffe seg tilnærma gratis. Då tenkjer eg på ein CRT eller noko, som fint dug til du får råd til ein lcd (som ikkje kostar meir enn 2-3000kr). Til samanlikning: Skjermkorta i den stasjonære klarar ca. tredobbelt (16000marks) mot 9600M GT (5000) i 3Dmark06. Berre dette burde jo vere overtaling nok. Samstundes får du ein langt betre prosessor med gode klokkemogelegheitar, mykje betre ram (heilt sikkert lavare timings, i alle fall på høgare klokkefrekvens). Og ein god del meir diskplass. I tillegg kan du auke diskplass, ram og reknekraft meir eller mindre nett når du vil ha behov for det. Dette innlegget var eigentleg berre for å illustrere litt kva du får MEIR i ein stasjonær pc, kontra bærbar. Om du tenkjer på å kjøpe ein bærbar for gaminga si skuld burde du absolutt tenkje deg om to gongar Endret 28. oktober 2008 av aspic Lenke til kommentar
wtfpwns Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 noen som har denne pcen eller vet om noen som har den ? lurer nemelig på om den er en bra pc til og game med ? har tenkt og spille age of conan med den og slik ? har et annet spørsmål og: er skjermkortet på denne pcen bedre en 8800gt ? kan du ikke evt kjøpe den, prøve AOC(tviler på at det blir bra) og hvis du ikke er fornøyd, levere den tilbake. for å svare mer på spørsmålene dine enn jeg har gjort tidligere, kan jeg nevne en ting. sjekk om det er MXM på den. hjelper veldig hvis du skal oppgradere i fremtiden. selv om skjermkort til laptop er dyrt, er det mulig å oppgradere. se: www.mxm-upgrade.com har også kommet laptops med mulighet for SLi (to skjermkort), hvis du er fast bestemt på laptop ville jeg kanskje ventet til dette blir litt billigere... men holder meg til det jeg har sagt tidligere om at gaming er for stasjonære. håper dette hjalp litt Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 men holder meg til det jeg har sagt tidligere om at gaming er for stasjonære. Støtter også denne. Hvis det er to ord som ikke passer sammen så er det bærbar og gaming. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 men holder meg til det jeg har sagt tidligere om at gaming er for stasjonære. Støtter også denne. Hvis det er to ord som ikke passer sammen så er det bærbar og gaming. Dere glemmer jo hele fordelen med en bærbar: at det faktisk er en bærbar. Man kan ta den med på skolen osv. Jeg har en np8660 og har ikke angret en dritt på kjøpet. Laptopen er helt fantastisk og drar alle nye spill lett. Dead Space drar den 100+- fps på max og 1680:1050. OCed drar den 10600 på 3dmark06. Forrige gang jeg hadde stasjonær ble jeg gal av all bæringen frem og tilbake, nå kan jeg bare legge den i sekken. Akkurat dette er nok for meg til å kjøpe bærbar og betale ekstra. Men dere har jo såklart rett i at man får mer data med en stasjonær for mindre cash. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå