Gå til innhold

Maskert kristenekstremist raser mot ateister!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ingen bevis MOT en gud. Det kan være hinsides din forståelse.

Få av deg "ateist"-brillene.

Da hadde det vært fint om dere kristne kunne formulere en hypotese og samtidig noen tester som kunne falsifisere gud. Så vidt meg bekjent er det en umulighet å motbevise noe som etter sigende ikke kan verken måles eller observeres. Du kan f.eks ikke motbevise at det sitter en liten, usynlig, rosa elefant og spiller banjo i nesen din akkurat nå, men det gjør det jo ikke mer sant...

Det er evolusjonsteorien forresten, så det går ikke under bevis. Men de fleste kristne som jeg kjenner tror allikevel på evolusjon.

www.notjustatheory.com

Les gjennom den og tenk en gang til...

Bevis hører hjemme i matematikkens verden...

Kristendommen baserer seg på tro og svært få kristne prøver hardt å bevise at Guden deres er virkelig. For dem holder det med å tro.

Det at det er en teori er et faktum. Selv om det er 99,99% sannsynlig er det allikevel en teori. Jeg er fullstendig klar over hva det betyr når forskere sier det men jeg ville bare poengtere at man ikke skal kalle det bevist, fordi det er å regnes som en teori. Jeg bare presiserte at han ikke skal kalle det bevist at skapelsesberetningen er motbevist.

En teori er en forklaring av fakta og kan aldri bli "bevist" siden det alltid er rom for alternative forklaringer. Man kan jo f.eks hevde at gravitasjon (som er et observert fakta) skyldes en "intelligent dytter" som dytter ting ned mot jorden når man slipper dem. Eventuelt en "intelligent designer" som alternativ til evolusjon...

Evolusjon er forøvrig langt bedre forstått og dokumentert enn gravitasjon....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...