RWS Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Jeg har innbefattet meg med min skjebne, du lever på en løgn. I det minste var jeg ikke så feig at jeg ikke turde å prøve noe før jeg uttalte meg om det. He he, også en måte å rettferdig gjøre sine valg på..... Faktum er vel at jeg har prøvd kristendom og var det en kan kalle semi kristen, altså verken for eller i mot, frem til jeg var en 12-13 år. Da begynte jeg det jeg vil kalle å tenke selv og etter å ha lest bibelen fra perm til perm og tenkt enda mer og spurt presten under konfirmasjonen fant jeg ut at kristendomen egentlig ikke hadde noen ordentlige svar på det jeg lurte på. Alt var bare vage antagelser og dogmer... pluss en hel masse "Hysj, hvem er du som tviler på guds ord!", tordentaler, men jeg valgte å droppe dette eventyret og kan ikke helt se helt hvorfor jeg skulle være feig når jeg som så ung turte å tenke selv og gi slipp på "komforten" og suttekluten som du holder så sterkt på? Jeg TØRR å face realiteten med livet mitt, gjør du det bellicus? Tør du å stå alene og si det samme, uten disse dogmene som styrer livet ditt? Endret 12. august 2008 av RWS Lenke til kommentar
Scientia Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Det er ingen bevis MOT en gud. Det kan være hinsides din forståelse. Få av deg "ateist"-brillene. Det finnes bevis i den forstand at mye av det som står i bibelen beviselig er helt feil, f.eks. skapelsesberetningen. Siden den er skrevet av folk som angivelig hadde direkte kontakt med ham burde det latt seg gjøre å komme litt nærmere sannheten. Og spar meg for denne tåpelige unnskyldningen om at de måtte ha en forklaring de kunne skjønne. Evolusjon eller det at jorden er en stor kule som snurrer rundt en annen kule er lett å skjønne, men i stedet har de en som ikke forklarer noe som helst og er helt feil. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Uansett om det er satire eller ikke: selv om en idiotisk red-neck kristen fra usa skriker dritt fra kristendommens side, så dømmer ikke det resten av "kristenheten". Da hadde jo alle kristne vært idioter fra før (kkk, bush etc.) Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Uansett om det er satire eller ikke: selv om en idiotisk red-neck kristen fra usa skriker dritt fra kristendommens side, så dømmer ikke det resten av "kristenheten". Da hadde jo alle kristne vært idioter fra før (kkk, bush etc.) "Kristenheten" dømmer jeg gjerne siden slike ekstremister og farlige kristne organisasjoner er avhengig av "kristenheten" for å opprettholdes. Når det gjelder de som driftet kkk, bush admin og nazismen var de frimurere i tillegg til å være kristen hvilken kristen organisasjon er du medlemav latskap Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Enkelte ting finnes det ikke svar på. Sånn er det bare. Hvis man prøver å få Gud til å passe inn i vår egen evne til fornuft og logikk, så mislykkes man og hvis man prøver å sammenligne Gud med et menneske for å forstå seg på han, så ser man ingen sammenheng. Og jeg sier som presten din: Hvem er du som stiller spørsmål? Du poengterte jo ovenfor at vi bare er en prikk (ikke det en gang) i det store universet. Hva er vel du og det du kaller realitet? Og jeg må møte livet på samme måte som deg. Gud gjør ikke forskjell på folk. Det går likt med oss alle i dette livet. Faktum er vel at jeg har prøvd kristendom og var det en kan kalle semi kristen, altså verken for eller i mot, frem til jeg var en 12-13 år. Da begynte jeg det jeg vil kalle å tenke selv Det er ingenting som heter semi-kristen, ingen mellomting mellom å tro eller ikke tro. Så jeg antar at du var agnostiker eller at du bare ikke hadde tenkt over det i det hele tatt frem til du altså sier at du begynte å "tenke selv". Alle tenker jo selv, så går ut fra at du da mener at du begynte å sette din egen fornuft og evne til å tenke logisk høyere enn ting som ble fortalt deg. Du leste bibelen og kom frem til at det som stod der ikke var forenlig med det du mener er å tenke selv. Men bibelen henger jo ikke sammen hvis man ikke først tror. Bibelen selv sier jo at kristendom er en dårskap for de som ikke tror. Skjønner ikke at du orket det i det hele tatt, det blir jo bare en tørr, gammel kjedelig bok om noe sludder hvis man ikke tror. Hvis du vil finne ut om Gud eksiterer, så må du søke han. Jeg selv er like overbevist om at Gud eksisterer, som at jeg sitter her og skriver dette, og det er ikke noe jeg bare skriver for at det høres fint ut, men er en ovebevisning jeg har gjennom tro. Og jeg er sikker på at du vil finne ut det samme om du oppriktig prøver å finne Gud. Jeg er 100% sikker på at du vil komme til å konkludere med det samme: Gud eksisterer. Han er virkelig. Du vil ikke være i stand til å forklare hvorfor, men være overbevist: Han er der. Det bare er sånn. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hvis han er så jævla tøff burde han ikke ha på maske. Idiot. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Uansett om det er satire eller ikke: selv om en idiotisk red-neck kristen fra usa skriker dritt fra kristendommens side, så dømmer ikke det resten av "kristenheten". Da hadde jo alle kristne vært idioter fra før (kkk, bush etc.) Og hvem sier at de ikke er det? Det er bare det at de fra "kristenheten" ofte er ignorante på toppen av det hele som ofte biter meg. De gidder ikke engang å SJEKKE om det kan ha andre forklaringer, for de tror gud er den eneste forklaringen! Men faktum er at ALLE (ihvertfall nært innpå) ateister HAR sjekket to, om ikke flere, muligheter for hvordan ting henger sammen, veldig mange har til og med VÆRT kristne på heltid og da blir det for dumt å påstå at ateister er feige som ikke tørr å se på andre ting, da vi har det.... Det er ingen bevis MOT en gud. Det kan være hinsides din forståelse. Få av deg "ateist"-brillene. Fravær av bevis er også bevis, er det ikke? Og fraværet av bevis FOR gud ER ikke eksisterende og kan derfor, i stor grad, brukes som bevis MOT at det finnes en gud! Det er ihvertfall ikke en eneste grunn for å dra gud inn i det hele for annet enn sutteklut behovet, og det kan erstattes av andre, langt bedre ting! Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Det er ingen bevis MOT en gud. Det kan være hinsides din forståelse. Få av deg "ateist"-brillene. Det finnes bevis i den forstand at mye av det som står i bibelen beviselig er helt feil, f.eks. skapelsesberetningen. Siden den er skrevet av folk som angivelig hadde direkte kontakt med ham burde det latt seg gjøre å komme litt nærmere sannheten. Og spar meg for denne tåpelige unnskyldningen om at de måtte ha en forklaring de kunne skjønne. Evolusjon eller det at jorden er en stor kule som snurrer rundt en annen kule er lett å skjønne, men i stedet har de en som ikke forklarer noe som helst og er helt feil. Den er ikke skrevet av folk som hadde direkt kontakt med Gud. Det er det bare fundamentalister som tror. Det er evolusjonsteorien forresten, så det går ikke under bevis. Men de fleste kristne som jeg kjenner tror allikevel på evolusjon. Den siste setningen var lite gjennomtenkt? Selvfølgelig ville de ikke skjønne slik astronomi, eller evolusjon. Folk på den tiden var ikke så smarte. De manglet kunnskaper vi i dag ser på som åpenbare. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Det er ingen bevis MOT en gud. Det kan være hinsides din forståelse. Få av deg "ateist"-brillene. Det finnes bevis i den forstand at mye av det som står i bibelen beviselig er helt feil, f.eks. skapelsesberetningen. Siden den er skrevet av folk som angivelig hadde direkte kontakt med ham burde det latt seg gjøre å komme litt nærmere sannheten. Og spar meg for denne tåpelige unnskyldningen om at de måtte ha en forklaring de kunne skjønne. Evolusjon eller det at jorden er en stor kule som snurrer rundt en annen kule er lett å skjønne, men i stedet har de en som ikke forklarer noe som helst og er helt feil. Den er ikke skrevet av folk som hadde direkt kontakt med Gud. Det er det bare fundamentalister som tror. Det er evolusjonsteorien forresten, så det går ikke under bevis. Men de fleste kristne som jeg kjenner tror allikevel på evolusjon. Den siste setningen var lite gjennomtenkt? Selvfølgelig ville de ikke skjønne slik astronomi, eller evolusjon. Folk på den tiden var ikke så smarte. De manglet kunnskaper vi i dag ser på som åpenbare. De skjønte ikke astronomi? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Det er evolusjonsteorien forresten, så det går ikke under bevis. Men de fleste kristne som jeg kjenner tror allikevel på evolusjon. Før du uttaler deg er det greit om du setter deg inn i hva TEORI betyr i vitenskapelig sammenheng. http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_theories Ordet TEORI er brukt i en litt annen sammenheng vitenskapelig enn det du åpenbart tror og evolusjons teorien er så godt som et bevis jo.... I løpet av 150 år er det faktisk ingen som har klart å falsifisere denne teorien, snarere tvert i mot er det funnet mange ting som forsterker teorien, der i blandt DNA..... Så du tar feil.... Så du kjenner bare en del kristne som tror på evolusjons teorien men gjør det ikke selv? Endret 12. august 2008 av RWS Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Det er ingen bevis MOT en gud. Det kan være hinsides din forståelse. Få av deg "ateist"-brillene. Det finnes bevis i den forstand at mye av det som står i bibelen beviselig er helt feil, f.eks. skapelsesberetningen. Siden den er skrevet av folk som angivelig hadde direkte kontakt med ham burde det latt seg gjøre å komme litt nærmere sannheten. Og spar meg for denne tåpelige unnskyldningen om at de måtte ha en forklaring de kunne skjønne. Evolusjon eller det at jorden er en stor kule som snurrer rundt en annen kule er lett å skjønne, men i stedet har de en som ikke forklarer noe som helst og er helt feil. Den er ikke skrevet av folk som hadde direkt kontakt med Gud. Det er det bare fundamentalister som tror. Det er evolusjonsteorien forresten, så det går ikke under bevis. Men de fleste kristne som jeg kjenner tror allikevel på evolusjon. Den siste setningen var lite gjennomtenkt? Selvfølgelig ville de ikke skjønne slik astronomi, eller evolusjon. Folk på den tiden var ikke så smarte. De manglet kunnskaper vi i dag ser på som åpenbare. De skjønte ikke astronomi? For de er representative for alle på den tiden Det er evolusjonsteorien forresten, så det går ikke under bevis. Men de fleste kristne som jeg kjenner tror allikevel på evolusjon. Før du uttaler deg er det greit om du setter deg inn i hva TEORI betyr i vitenskapelig sammenheng. http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_theories Ordet TEORI er brukt i en litt annen sammenheng vitenskapelig enn det du åpenbart tror og evolusjons teorien er så godt som et bevis jo.... I løpet av 150 år er det faktisk ingen som har klart å falsifisere denne teorien, snarere tvert i mot er det funnet mange ting som forsterker teorien, der i blandt DNA..... Så du tar feil.... Så du kjenner bare en del kristne som tror på evolusjons teorien men gjør det ikke selv? Er fullt klar over det, det er feil å si det er bevis, og det var det jeg minnet om. Og du bør også huske at ingen klarte å overbevise flertallet i Europa om at jorda var rund på 1500 år. Det at det ikke er motbevist gjør det ikke til bevist. Jeg er ikke kristen, om du insunierer det. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Det er ingen bevis MOT en gud. Det kan være hinsides din forståelse. Få av deg "ateist"-brillene. Det finnes bevis i den forstand at mye av det som står i bibelen beviselig er helt feil, f.eks. skapelsesberetningen. Siden den er skrevet av folk som angivelig hadde direkte kontakt med ham burde det latt seg gjøre å komme litt nærmere sannheten. Og spar meg for denne tåpelige unnskyldningen om at de måtte ha en forklaring de kunne skjønne. Evolusjon eller det at jorden er en stor kule som snurrer rundt en annen kule er lett å skjønne, men i stedet har de en som ikke forklarer noe som helst og er helt feil. Den er ikke skrevet av folk som hadde direkt kontakt med Gud. Det er det bare fundamentalister som tror. Det er evolusjonsteorien forresten, så det går ikke under bevis. Men de fleste kristne som jeg kjenner tror allikevel på evolusjon. Den siste setningen var lite gjennomtenkt? Selvfølgelig ville de ikke skjønne slik astronomi, eller evolusjon. Folk på den tiden var ikke så smarte. De manglet kunnskaper vi i dag ser på som åpenbare. De skjønte ikke astronomi? For de er representative for alle på den tiden Selvfølgelig er ikke den sumerianske sivilisasjonen representativ for alle som levde på denne tiden. Det er også ting som tyder på at disse var kjent med DNA, men det er noe vagt Vi har jo også den egyptiske sivilisasjonen som lagde denne kalenderen ut i fra astronomiske sykluser, Så folk før var ikke noe mere dumme og overtroiske enn de som løper rundt på jorden i dag. Tvert i mot var deres mytologi/religion/filosofi basert på oppservasjoner, noe ikke alle religioner i dag kan skryte over Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Er fullt klar over det, det er feil å si det er bevis, og det var det jeg minnet om. Og du bør også huske at ingen klarte å overbevise flertallet i Europa om at jorda var rund på 1500 år. Det at det ikke er motbevist gjør det ikke til bevist. Jeg er ikke kristen, om du insunierer det. Nei, du har rett i at det ikke gjorde jorden noe rundere... (Men det skyltes vel mer at kristendommen hindret de som faktisk hevdet at den var rund enn noe annet ..) Men jeg mener fremdeles at fraværet av bevis FOR guder taler som "teori" at det ikke finnes noen guder... Bedre nå? Og evolusjons teorien ER så og si bevist.... Så nærme som det er mulig å komme vitenskapelig er vitenskapelig bevis. Men p åden annen side, det trenges bare ET eneste bevis på at noe er konstruert av noe guddommelig så velter hele teorien... Prsonlig er jeg rimelig sikker på at det ikke kommer til å skje. Det er ihvertfall ikke en eneste grunn i verden for å putte gud inn i det hele, for da har vi plutselig større spørsmål å hanskes med... for hvem skapte da gud, hvordan kom han hit? Og neida, mente nok at du ikke var kristnere enn de fleste ateister her nei... reagerte nok bare på ateist brillene du nevnte Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Uansett om det er satire eller ikke: selv om en idiotisk red-neck kristen fra usa skriker dritt fra kristendommens side, så dømmer ikke det resten av "kristenheten". Da hadde jo alle kristne vært idioter fra før (kkk, bush etc.) "Kristenheten" dømmer jeg gjerne siden slike ekstremister og farlige kristne organisasjoner er avhengig av "kristenheten" for å opprettholdes. Når det gjelder de som driftet kkk, bush admin og nazismen var de frimurere i tillegg til å være kristen hvilken kristen organisasjon er du medlemav latskap Statskirken! Og uansett, jeg er kristen og jeg kjenner maange kristne. Mange av de er smarte! veldig smarte! kanskje så smarte at de kommer til å styre norge om noen år.. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Det er ingen bevis MOT en gud. Det kan være hinsides din forståelse. Få av deg "ateist"-brillene. Da hadde det vært fint om dere kristne kunne formulere en hypotese og samtidig noen tester som kunne falsifisere gud. Så vidt meg bekjent er det en umulighet å motbevise noe som etter sigende ikke kan verken måles eller observeres. Du kan f.eks ikke motbevise at det sitter en liten, usynlig, rosa elefant og spiller banjo i nesen din akkurat nå, men det gjør det jo ikke mer sant... Det er evolusjonsteorien forresten, så det går ikke under bevis. Men de fleste kristne som jeg kjenner tror allikevel på evolusjon. www.notjustatheory.com Les gjennom den og tenk en gang til... Bevis hører hjemme i matematikkens verden... Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Det er ingen bevis MOT en gud. Det kan være hinsides din forståelse. Få av deg "ateist"-brillene. Da hadde det vært fint om dere kristne kunne formulere en hypotese og samtidig noen tester som kunne falsifisere gud. Så vidt meg bekjent er det en umulighet å motbevise noe som etter sigende ikke kan verken måles eller observeres. Du kan f.eks ikke motbevise at det sitter en liten, usynlig, rosa elefant og spiller banjo i nesen din akkurat nå, men det gjør det jo ikke mer sant... Det er evolusjonsteorien forresten, så det går ikke under bevis. Men de fleste kristne som jeg kjenner tror allikevel på evolusjon. www.notjustatheory.com Les gjennom den og tenk en gang til... Bevis hører hjemme i matematikkens verden... Kristendommen baserer seg på tro og svært få kristne prøver hardt å bevise at Guden deres er virkelig. For dem holder det med å tro. Det at det er en teori er et faktum. Selv om det er 99,99% sannsynlig er det allikevel en teori. Jeg er fullstendig klar over hva det betyr når forskere sier det men jeg ville bare poengtere at man ikke skal kalle det bevist, fordi det er å regnes som en teori. Jeg bare presiserte at han ikke skal kalle det bevist at skapelsesberetningen er motbevist. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Uansett om det er satire eller ikke: selv om en idiotisk red-neck kristen fra usa skriker dritt fra kristendommens side, så dømmer ikke det resten av "kristenheten". Da hadde jo alle kristne vært idioter fra før (kkk, bush etc.) "Kristenheten" dømmer jeg gjerne siden slike ekstremister og farlige kristne organisasjoner er avhengig av "kristenheten" for å opprettholdes. Når det gjelder de som driftet kkk, bush admin og nazismen var de frimurere i tillegg til å være kristen hvilken kristen organisasjon er du medlemav latskap Statskirken! Og uansett, jeg er kristen og jeg kjenner maange kristne. Mange av de er smarte! veldig smarte! kanskje så smarte at de kommer til å styre norge om noen år.. Statskirken er vell så utvannet at det knapt nok kan kalles en kristen organisasjon lengere, men dere om det. Å vie homser isteden for å steine dem er vell lite kristent, men langt mere humanistisk Smarte kristne styre Norge ja Får jeg spørre om hvilken tempelgrad de har kommet til Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) *snip* Endret 12. august 2008 av Latskap Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 *snip* det var da et usedvanlig banebrytende svar til innlegg #37... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 *snip* det var da et usedvanlig banebrytende svar til innlegg #37... Tenkte å svare det samme som deg , men siden det var ditt innlegg han svarte så fremifrå flott og langt på lot jeg det være.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå