Gå til innhold

BK: Høy PH-Verdi.

J@cob

Anbefalte innlegg

Ang. emnetittelen: Jeg kunne ikke dy meg. Ett ordspill for dagen, og det går betre for Knagen!

I tilegg til mitt lille ongoing prosjekt: "godset mitt", holder jeg også på med å fotografere de mange forskjellige lampene som henger her. Litt ut av interesse, litt ut av kjedsomhet, og masse ut av en lyst til å utfordre min egne kreative sans. (Hvor mange forskjellige lampebilder kan man ta, uten at det blir repetivt? Hæ?)

Det var min eldre bror som satte meg på sporet av denne gylne perlen som jeg ikke var klar over at vi var i besittelse av mens vi hadde en av være lettere absurde samtaler preget av apati fra min side.

Jeg satt og klikket meg gjennom en av de mange vakre sidene internettet kan tilby, når Nils kom spankulerende inn på rommet mitt. Uten så mye som å vie meg ett blikk, spurte han rett ut:

"Vet du hvilken lampe jeg liker best?". Jeg som overhode ikke er synsk, og var veldig opptatt med å klikke vekk alle sidene med lettkledde damer, måtte inrømme at jeg overhode ikke hadde noen ide, og kunne ikke si noe annet enn:

"Nei".

"Den i dagligstuen", sa Nils. Jeg måpte og presset ut: "Whaaat?", mens jeg fant frem ett uskarpt og pretensiøst bilde av lampen.

"Denne her? Denne lampen? DENNE?! DENNE LAMPEN?!", stammet jeg ut mens jeg tenkte ut 1001 forskjellige måter å få han ut av rommet mitt på. Til min store overaskelse ristet han på hodet.

"Nei. Vent. Ikke den." Jeg sukket høyt og returnert til damene mine.

"Den jeg liker best, er lampen i småkjøkkenet", fortsatte han. Jeg ristet febrilsk på hodet, sa "Faen heller". Full av eventyrlyst, uten tvil den eventyrlysten som kommer etter fire timer forran en CRT skjer med lettkledde damer, fikk jeg til å plukke opp mitt slitte 400D kamera og traske ut av rommet. Bak meg hørte jeg ekkoet fra stemmen til Nils der det ble rikosjert fra vegg til vegg i den lange gangen: "PH-lampeee", sa det. "Ph-lampeee".

Jadda. Gidder du å lese dette, så kan du vel for faen legge igjen en kommentar og? :ph34r:

post-76720-1218388062_thumb.jpg

Edit av moderator: La til BK-prefiks i emnetittel.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hellane så svært.

Det er godt utført. Sammensettingen også. Men det ser ut som en side fra katalogen til en interiør-butikk. Ikke at det er dårlig, men ikke så kunstnerisk høyverdig som du muligens hadde håpet at det var. Men kanskje du har noe så uvanlig som selvkritikk.

Lenke til kommentar

Pfft. Jeg oser av selvkritikk!

Jeg hadde bange anelser når jeg trykte på knapen som førte til at tråden ble opprettet. Den lange teksten var nok bare ett febrilsk forsøk på å ta oppmerksomheten vekk fra dette.

Bildene passer best til å bli lagt ut hver for seg. I sv ble de relativt stilrene, men gulfargen jeg tok vekk hadde sin sjarm. Desuten har jeg vært så utrolig.... idiot? Dum? Skadd? Mongo? At jeg faktisk klarte å SPEILVENDE bildet. Hva faen i helvete tenkte jeg på. Man ser jo ikke at det står HP lenger...

Småselvironiskemorosmheter til side, du bekreftet mine bange anelser. Bildet er ikke det man kan kalle for ferdig enda, men heller ett forsøk på å dytte meg selv i riktig rettning i form av en (èn? :p) kommentar fra noen andre.

Hent frem spannet med popcorn gutter og jenter. Senere ikveld kommer to enkeltstående bilder av en PH lampe og tar dere med storm til bevisheten og selvrespekten deres ligger igjen som en deflorert klatt med jord på gulvet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Skarpt, stilrent og grei bruk av sort/hvitt. Ikke noe mer spennende enn det, men ikke noe dårlig bilde. Bare litt kjedelig ;)

Lenke til kommentar
Skarpt, stilrent og grei bruk av sort/hvitt. Ikke noe mer spennende enn det, men ikke noe dårlig bilde. Bare litt kjedelig ;)

Woho! Jeg kan ikke forvente eller kreve annet enn at du vurderer det ut ifra ditt eget lille subjektive ståsted - jeg gjør det samme når jeg vurderer dine bilder. Kommentaren: "kjedelig", kan jo selvsagt svi litt, men på en annen side: Hver sin smak, eller hva? : D

(Jeg selv kan lett la meg underholde av slike bilder som jeg la ut, men jeg ser jo at det ikke forteller en episk historie på stående fot heller, og derfor trenger litt ekstra krydder fra andre hold.)

Edit: I tilegg så kan jeg vel med stor sikkerhet si at uten noen kjennskap til merkenavnet: "PH", så faller interessekurven for bildet drastisk. Kurvene alene kan jo ikke bære bildet, som sagt.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Emner i bildekritikk skal derfor ha "BK:" eller "Bildekritikk:" i emnetittelen for å tydeliggjøre at det er bildekritikk du ønsker og ikke et problem/spørsmål du har.

Tråden brøt også med tre-ords-regelen.

Kommentarer til modereringen skal ikke gis i tråden, men på PM eller epost til moderator.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...