sx_viper Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hei, Kjørt vista 64 ultimate i 2-3 måneder problemfritt. Forleden dag satte jeg inn to raptor disker i raid 0. Lastet ned alle oppdaterte driverne til IP 35 Pro (hovedkortet), 8800GTS (skjermkortet) og X-fi. Installerte systemet og driverne, alt fungerer fint. E8400 IP 35 Pro 4gb Muskin X-Fi Fatal1ty 2x Raptor 36,7gb 1x Maxtor 160gb 1x Maxtor 250gb 1x Seagate 200gb 1x WD 500gb Thermaltake 400w PSU Fikk opp blåskjerm med følgende feilkode 1-2 ganger under surfing på nettet, aldri mere fått den opp. Men når jeg spiller f.eks en gammel slager som Age of Empires 2, går det ca. 5-10 min før bluescreen på nytt kommer opp og restarter maskinen, slår aldri feil. Legger ved informasjon om feilen. Noen kloke hoder som kan tolke noe ut av denne beskrivelsen? Problemsignatur Problemhendelsesnavn: BlueScreen OS-versjon: 6.0.6001.2.1.0.256.1 ID for nasjonal innstilling: 1044 Filer som beskriver problemet (enkelte filer er kanskje ikke tilgjengelige lenger) Mini081008-01.dmp sysdata.xml Version.txt BCCode: d1 BCP1: 0000000000000010 BCP2: 0000000000000002 BCP3: 0000000000000001 BCP4: FFFFFA6000E4CC5E OS Version: 6_0_6001 Service Pack: 1_0 Feil som er registrert i vista: (Selv om jeg har installert driverne vista maser etter. Download and install the driver for Intel ICH9 This problem was caused by Intel ICH9, which was created by Intel Corporation. Solution Download and install the driver for Intel ICH9 from the manufacturer's website: Intel Corporation Follow the directions on the manufacturer's website to install the driver for Intel ICH9. -------------------------------------------------------------------------------- Download and install the driver for your sound card This problem was caused by your sound card, which was created by Creative Technology Ltd. Solution The model name of your sound card is SB X-Fi. To download and install the driver for your sound card, go online and follow the instructions on the manufacturer's website: Creative Technology Ltd -------------------------------------------------------------------------------- This problem was caused by Abit Uguru Hardware monitoring chip, which was created by Universal ABIT Co. Ltd.. Solution Download and install the driver for Abit Uguru Hardware monitoring chip from the manufacturer's website: Universal ABIT Co. Ltd. Follow the directions on the manufacturer's website to install the driver for Abit Uguru Hardware monitoring chip. Svært takknemmelig for svar som kan hjelpe meg på vei. Lenke til kommentar
sx_viper Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Heisann igjen, Har muligens funnet problemet, trodde først at dette var litt over mitt kunnskapsnivå men den knallgode analyserings guiden hjalp utrolig mye på. Posten er for øvrig sticky og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke så den. Men søkte litt rundt så dukket den opp. (Link under) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442&st=0 Lastet ned analyseringsprogrammet og satte igang. Rtlh64.sys - ser ut til å være synderen her. Og det kan stemme iogmed at det er under bruk av nettverket denne bluescreen oppstår. Skal nå prøve å legge inn nye drivere for så å se om feilen forsvinner. Tusen takk "fenderebest" for en flott guide. Anbefaler alle som får opp bluescreen å prøve dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå