Gå til innhold

et micro atx hovedkort for meg?

lurifax666

Anbefalte innlegg

no er eg igang med å kjøpe pc og har funne ett kabinett som såg helt vilt ut.(antec p180 mini). men probleme e at d e micro atx, eg harr funne ut at micro atx e en mindre versjon av atx. eg har ikkje snøring på hoved kort så eg håpa på hjelp. eg har sett litt på nåken men alle var med integrert skjermkort, eg håpte på å kunne bruke 4850 elle nåke sånt. har bere 300 w strømforsyning så eg må vel kjøpe ny der og, må eg tenkte på nåke spesielt når eg kjøper d?

eg synst det er frekt å skrive på fårhånd takk så eg skrive

heller lykketil med leitinga.

http://www.hardware.no/artikler/antec_mini_p180/51831/1

Ps: fekk ikkje til d link inni ord greiene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Største og faktisk den eneste store forskjellen er størrelse, samt ATX har flere tilkoblingsmuligheter enn mATX. Dog på nyere Hovedkort er dette et minimalt problem. Integrerte lydkortet på nyere Hovedkort er så pass bra, at ekstra lydkort strengt talt ikke er nødvendig. Nyere Hovedkort har også integrert nettverkskort, så heller ikke dette er nødvendig. Eneste man egentlig trenger er 1 PCIe port til skjermkort og eventuelt 1 PCI port om man har trådløst nettverkskort.

Beste mATX kort på markedet nå vil jeg si er Gigabyte GA-MA78GM-S2H problemet er at dette er Hovedkort for AMD prosessorer. Nå er AMD langt fra noen dårlig prosessor, men Intel sine Core 2 prosessorer er hakket bedre. Dog ser man etter nye deler for stramt budsjett men som yter bra, er AMD Phenom 8750 og Gigabyte GA-MA78GM-S2H en meget god kombinasjon.

Når det gjelder PSU, så må du nok velge noe kraftigere enn 300W.

Minimum anbefalt er 500W, helst anbefalt er 750W.

Lenke til kommentar

takk for svar!!

så har eg rett når eg seie at d er en liten fodel med integrert førdi d hjelp d andre?

såg på nåken testa og det virke som om amd prossessoren e rimeli overprisa i forhold til ytelsen.

og fortsatt, takk for alle svar, er til stOr hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...