Gå til innhold

Plutselig inaktivt sim-kort fra Onecall


Anbefalte innlegg

Skjønner mindre nå.

 

Telefonen min ladet seg ut i stad og da jeg satte den i laderen og skrudde den på litt etter det igjen så kom det opp inaktivt sim-kort og så over til kun nødanrop. Dekningen viser alikevel at det er full dekning på telefonen.

Fikk nytt sim-kort for litt over en uke siden, da jeg mistet det gamle. Hele tiden har den vist Netcom som nettverk, vet ikke om det har noe å si. Jeg har hatt netcom i over ett år, så det har ikke noe med at telefonen er låst til annen operatør eller noe i den dur.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Har SE telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan også vere så enkelt at du berre treng å søke på nytt etter Netcom-nettet, evt. at du må velje det manuelt. Å skru av og på telefonen vil sjølvsagt også medføre eit nytt søk. Sjølv om telefonen ikkje finn Netcom-nettet vil den likevel vise full dekning, så sant eit anna nett (Telenor) er oppe og går, men du vil då berre kunne ringe nødnummer. Det kan også vere at Netcom-nettet er nede, det finn du ut ved å gå inn og sjå kva nett som er tilgjengelege.

Edit: Såg ikkje siste posten. Finn du Netcom i lista over nett? Prøv å velje det, og sjå kva som skjer. Er det nokon annan i nærleiken som har Netcomnett-telefon som fungerer?

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Det kan også vere så enkelt at du berre treng å søke på nytt etter Netcom-nettet, evt. at du må velje det manuelt. Å skru av og på telefonen vil sjølvsagt også medføre eit nytt søk. Sjølv om telefonen ikkje finn Netcom-nettet vil den likevel vise full dekning, så sant eit anna nett (Telenor) er oppe og går, men du vil då berre kunne ringe nødnummer. Det kan også vere at Netcom-nettet er nede, det finn du ut ved å gå inn og sjå kva nett som er tilgjengelege.

Edit: Såg ikkje siste posten. Finn du Netcom i lista over nett? Prøv å velje det, og sjå kva som skjer. Er det nokon annan i nærleiken som har Netcomnett-telefon som fungerer?

Tusen takk, det gjorde susen! :thumbup:

Måtte søke nett manuelt, og da gikk det fint.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...