Juden Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hvis man jobber mer enn 5 timer og får en halv times pause, får man betalt for pausen da? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 hvis det ikke er noe krav at du er tilgjengelig i pausen få du ikke betalt for pausen. tror du har krav på betalt 30 min pause først når du har jobbet 2 timer overtid ved 7,5 timers arbeidsdag... Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Krava til pause står i tarriffen fagforeninga di oppererer med, eventuelt i arbeidskontrakta di. Det jeg ser oftest, er at der arbeiderne har fastsatt pause med tilgang på pauserom uten krav om å være tilgjenglig, så er det ikke betalt pause. Er man derimot ute å farter uten fastsatt tidspunkt for pause slik at den må improviseres og gjerne reduseres, så er den ofte betalt. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 På min arbeidsplass har alle 40 minutters betalt pause (7,5 timers arbeidsdag), uten noe krav om at vi skal være tilgjengelige. Disse 40 minuttene kan vi disponere som vi vil innenfor to perioder på 1 time og 15 miuntter hver. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 sjekk på lovdata.no. på arbeidsmiljøloven. mener at 5timer er uten lunsj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå