haraldka Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Hei! Tittelen forklarer vell kva eg lurer på. En kompis av meg tar no lærlinga si i militæret. Da etter å ha gått Vg1 Elektro, så Maritime Fag. Så eg lurer på om det er mogleg for meg når eg er ferdig på IKT-Servicefag til våren? Ta 2 fluer i ein smekk liksom Takk for svar Endret 10. august 2008 av haraldka Lenke til kommentar
najki Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Det er mulig! www.mil.no har mer informasjon om dette. Jeg fikk lærlingeplass i forsvaret som IKT-greie, men valgte en annen. Angrer litt i ettertid på dette. Lenke til kommentar
haraldka Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Takk for svar! Dette eg ville høyre! Litt redd for om eg får lærlingplass skjønner du Lenke til kommentar
najki Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Det virker ikke å være noe problem. Vi hadde nesten ingen søkere da vi lyste ut lærlingeplasser. De få vi hadde var for gamle, eller hadde enormt med fravær og dårlig orden/oppførsel. Hold fraværet nede, og få godkjent orden/oppførsel, så er mye gjort. Lenke til kommentar
haraldka Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Skal ikkje bli noke problem Har aldri hatt problem md karakterene, fravær og slikt Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg er lærling innen IKT i forsvaret nå, er det noe spesfikt du lurer på, er det bare å spørre! Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 jeg var i april i år inne til samtale ift. Flo IKT i Oslo, og der virka det veldig bra, seriøst og gjennomført. Av ulike grunner takket jeg nei, men det var ikke på grunn av opplæringsgrunnlaget for å si det slik. Når det er sagt tror jeg det er stor forskjell på hvor du havner henn, slik at du kan ha det i bakhodet når det kommer til plassering. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Det har veldig mye å si. Er stor forskjell fra en faglig leder til en annen. Lenke til kommentar
haraldka Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Jeg er lærling innen IKT i forsvaret nå, er det noe spesfikt du lurer på, er det bare å spørre! Herlig! korleis har du det der du er? Er det langt vekke fra der du budde opprinleg? Korleis bur du? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Har det egentlig kjempebra. Til tider litt lite å gjøre noen ganger, men det er jo bare sånn det er.. Kan ikke forlange å ha noe å gjøre dagen lang. Det er 10mil unna hjemstedet mitt. Nå bor jeg på befalsforlegning. Eget rom med eget bad, kjøleskap, tv osv. Slipper unna med fordelsbeskattning, siden forsvaret skal dekke kost og losji begge årene. Første året bodde jeg på rommet med andre folk siden det er førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 har litt under 10 IKT lærlinger her, de har det kjempebra. bra opplæring, varierte arbeidsoppgaver, de har ingenting å klage på. det er absolutt å anbefalle. jeg sitter faktisk med opplæring av 1 lærling nå Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Oi, så mange akkla ;o Fått flere i år, eller har de ikke kommet enda? Du har vel både navnebroren min, samt Harry Potter under deg? Lenke til kommentar
Lernes Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg vurdere også å søke som IKT-Lærling i militæret til høsten! Hvilke oppgaver går det ut på ? Hva med lønn? 1.halvår, 2. osv? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Oi, så mange akkla ;o Fått flere i år, eller har de ikke kommet enda? Du har vel både navnebroren min, samt Harry Potter under deg? det er både fjorårets kull og de nye i år. har navnebroren din ja, hvis han heter Espen... harry potter er også en av folka her, regner med at jeg har riktig person som harry potter Lernes: første året er det lønn som menig(130kr pr dag eller noe), andre år er det ca 10k pr mnd etter det jeg har hørt. godt mulig det er feil men. Endret 11. september 2008 av aklla Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hehe, Er nok Espen og Potter ja. Lernes: Første året får man godtgjørelse som alle andre soldater i førstegangstjeneste. Andre året er pr. dags dato 10600 i mnd brutto. Bor du lenger enn 4 mil unna hjemmet får du også borteboerstipend uavhengig av din egen og foresattes inntekt. Så jeg får utbetalt 8500 i mnd. netto (uten overtid) samt at jeg får 3800 i borteboerstipend skattefritt! Skatter ca. 860,- i mnd for rom på befalsforlegning og mat i messe på leieren. Lenke til kommentar
Lernes Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Okei! Høres greit ut det Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hehe, Er nok Espen og Potter ja. har ingen som heter Potter, men har en som ligner Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hehe, kallenavnet lever enda ja. Var i samme tropp, samme lag, lå på samme rom, ja han lå til og med i køya under meg x] Veit ikke om jeg skal le eller greåt. Så jeg har kastet blader ned på han når han snorket om natten, slept han etter meg under masj på veg hjem fra øvelse osv. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) haha. du har vel ikke lyst til å sende hele navnet på dem i PM? Endret 11. september 2008 av aklla Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Hehe, Er nok Espen og Potter ja. har ingen som heter Potter, men har en som ligner Woot?! Er lærling sammen med en espen og en potter, og jeg går vel for mange under navnet "Frøken Andersen". Reveal your name! Endret 18. oktober 2008 av Sjulimann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå