Gå til innhold

ikke innkalt til sesjon ennda:S

Melhus19

Anbefalte innlegg

har et spm ang. sesjon

er født i 1990 og blir altså 18 i år, i desember.. har fortsatt ikke blitt innkalt til sesjon..begynner nå i 3 klasse på vgs, og har tenkt meg et "friår" i militæret etter vgs før jeg begynner videre utdanning.. dermed ble jeg litt fortvilt da jeg fikk høre at de som fortsatt ikke har vært på sesjon i år, ikke blir innkalt før neste år, og kan dermed ikke gå inn i militæret før ett år etter jeg går ut fra vidergående.. noen som vet noe om dette? mye av grunnen til at jeg vil i militæret er at jeg kan ta det som et friår før jeg begynner på universitet.. har ikke lyst til å begynne rett på utdanning etter vgs, og heller ikke noe annet enn militæret som frister, hvertfall ikke når jeg er innstilit på det!

kan jeg eventulet ringe inn og si at jeg vil inn tidligere?

noen som vet? trenger info! takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er født i desember 1989 og var ikke inne på sesjon før i januar i år. Regn derfor med at du ikke skal inn til sesjon før etter nyttår.

Og jeg skal inn i ingeniørbataljonen nå på tirsdag. Ikke noe problem altså.

Endret av Jonern
Lenke til kommentar
har et spm ang. sesjon

er født i 1990 og blir altså 18 i år, i desember.. har fortsatt ikke blitt innkalt til sesjon..begynner nå i 3 klasse på vgs, og har tenkt meg et "friår" i militæret etter vgs før jeg begynner videre utdanning.. dermed ble jeg litt fortvilt da jeg fikk høre at de som fortsatt ikke har vært på sesjon i år, ikke blir innkalt før neste år, og kan dermed ikke gå inn i militæret før ett år etter jeg går ut fra vidergående.. noen som vet noe om dette? mye av grunnen til at jeg vil i militæret er at jeg kan ta det som et friår før jeg begynner på universitet.. har ikke lyst til å begynne rett på utdanning etter vgs, og heller ikke noe annet enn militæret som frister, hvertfall ikke når jeg er innstilit på det!

kan jeg eventulet ringe inn og si at jeg vil inn tidligere?

noen som vet? trenger info! takk

Hei. Jeg er også født i desember, 1990. Innkallelsen har heller ikke funnet frem til min postkasse enda. Litt irriterende egentlig. Jeg vil bare få det overstått. Et friår i kongens drakt hadde vært fin-fint det. Hvis det er sant som du sier, at vi ikke skal inn til sesjon før til neste år, er jo dette en kjempe-nedtur. Da må vi vente til endt utdannelse (Funker dårlig å ta førstetjenesten midt i utdanningen tror jeg), og da istedet for å gå ut i arbeidslivet, må vi inn i førstegangstjenesten.

Det morsomme med forsvaret og førstegangstjeneste er;

Jeg kommer til å trege meg skakk ihjel den dagen jeg sitter på flyet med destinasjon Nord-Norge eller noe slikt, men fy fader det blir litt av en minnerik opplevelse, som jeg aldri kommer til å glemme etterpå. Det er det som betyr noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...