Faktum1 Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Hmm.. HV lærer man endel nærkamp. bajonetter hadde vi ikke Paintball spilte vi faktisk endel, og skyting var det nok av! Jeg opplevde også utrolig mye bra på de 6 månedene jeg var der, og historiene virker uendelige. Det er vanskelig å vite hva som passer deg, men slik du beskriver det passer du kanskje best som fotsoldat. Er HV = Heimvernet ikkesant? Isåfall har jeg egentlig lyst på noe annet. Det må være militæret Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 HV er heimeværnet ja. Og Heimeværnet er like mye millitæret som alle andre våpengrener HV er hektisk 6 måneders utdanning. Du kan jo søke deg inn i Hæren da, selv om de ikke skal ta inn rekrutter fra og med neste år. Kanskje om du viser motivasjon nok er du heldig. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hmm.. HV lærer man endel nærkamp. bajonetter hadde vi ikke Paintball spilte vi faktisk endel, og skyting var det nok av! Jeg opplevde også utrolig mye bra på de 6 månedene jeg var der, og historiene virker uendelige. Det er vanskelig å vite hva som passer deg, men slik du beskriver det passer du kanskje best som fotsoldat. Er HV = Heimvernet ikkesant? Isåfall har jeg egentlig lyst på noe annet. Det må være militæret Heimvernet er like mye militær som de andre forsvarsgrenene. Jeg stiller meg uansett kritisk til om militæret er greia for deg? Kanskje det er like greit å prøve og slippe så kan du heller fortsette å spise og trene slik du er vant til. Korrekter meg hvis jeg tar feil, men er bare instillingen din jeg setter ett lite spørsmålstegn med. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 thomsi1607: Det slo meg også. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Er så vidt eg veit ikkje noke forsvarsgrein som gir deg muligheita til å bygge deg stor og sterk. Militæret vil ha deg "arbeids sterk" ikkje "bodybuilder sterk". Rekruten og dei fleste stillingane med mykje aktivitet vil desverre ikkje gi deg den kviletida du treng for å bygge store muskler. Det beste hadde nok vært og søkt deg inn i ei rolig tjeneste med lite trening. Visst du ender opp med ein vanlig kontorjobb så kan du meir eller mindre fylgje ditt vanlige treningsprogram med styrketrening of kviletid. Uansett kva slags tjeneste du får så har du tilgang til treningsrom på alle tjenestestadane. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Sanne ord Avatar. Ikke for å henge ut en forsvarsgren, men er det ikke relativt rolig i Marinen? Det er jo noe man kunne vurdert. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Sanne ord Avatar. Ikke for å henge ut en forsvarsgren, men er det ikke relativt rolig i Marinen? Det er jo noe man kunne vurdert. Mange har oppfattning av at det er rolig i marinen. Jeg tror kanskje mange undervurderer marinen fordi de egentlig bare er kjent for stygge "donaldpermuniformer" og slækk tjeneste på båt. Men hvis man tenker over det så tilbyr marinen tjeneste på f eks MTB, fregattene, kongeskipet og man må selvfølgelig ikke glemme marine/kystjeger etc. I alle forsvarsgrener finnes det rolige stillinger. Man kan alltids få seg en stabstilling hvor enn man tjenestegjør. Så må jeg legge til en ny kommentar til trådstarter. Hvis du f eks blir kalt inn til en infanteriavdeling og må ha mestringsøvelse/berettløp etc. hvor man går uten mat og søvn. Vil du da klage og klage og klage fordi kroppen bryter ned musklene eller vil du bite tenna sammen og bare kjøre på. Jeg ville hvertfall blitt sinsykt irritert av en som hele tiden skal passe på at han ikke skal miste muskelmasse. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Sjølv så var eg brannmann i luftforsvaret og eg trur den tjenesta vil kunne passe trådstarter sine behov. Vi hadde ei øvelse i veka, og utenom det var det trening på eige ansvar i eiget treningsrom på brannstasjonen. Ellers så vil jo alle typer tjeneste på kontor, messe, vaktbu og liknande passe bra visst du vil følgje dit eige treningsprogram. Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Min påstand: Hvis du søker deg tjenestestilling basert på muligheten til å bli stor, vil du ha et lite spennende år. Militæret (slik som det skal være) består av utholdende menn (og kvinner, for å være politisk korrekt) som klarer å overleve uten forsyninger i et par dager. Lange øvelser, og hektisk program. Slik er det for lite av i dag. Hvis du først skal inn i militæret, så syns jeg du bør søke deg et sted hvor du kan få litt utfordringer. Hvis du trener styrke og har lyst til å bli svær, så vil en slik tjeneste ødelegge en del for deg. Da syns jeg det ville vært smartere å droppe forcen, enn å søke en stillesittende tjeneste... Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Min påstand: Hvis du søker deg tjenestestilling basert på muligheten til å bli stor, vil du ha et lite spennende år. Militæret (slik som det skal være) består av utholdende menn (og kvinner, for å være politisk korrekt) som klarer å overleve uten forsyninger i et par dager. Lange øvelser, og hektisk program. Slik er det for lite av i dag. Hvis du først skal inn i militæret, så syns jeg du bør søke deg et sted hvor du kan få litt utfordringer. Hvis du trener styrke og har lyst til å bli svær, så vil en slik tjeneste ødelegge en del for deg. Da syns jeg det ville vært smartere å droppe forcen, enn å søke en stillesittende tjeneste... I motsetning til det amerikanske forsvaret. Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Sjølv så var eg brannmann i luftforsvaret og eg trur den tjenesta vil kunne passe trådstarter sine behov.Vi hadde ei øvelse i veka, og utenom det var det trening på eige ansvar i eiget treningsrom på brannstasjonen. Ellers så vil jo alle typer tjeneste på kontor, messe, vaktbu og liknande passe bra visst du vil følgje dit eige treningsprogram. Hvor var dette? Hadde vært best om det var i en stor by så jeg kunne gå ut om helgene . Målet mitt er ikke å bli større i militæret, er fornøyd hvis jeg har samme styrken som når jeg gikk inn i militæret som da jeg forlater militæret. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Sjølv så var eg brannmann i luftforsvaret og eg trur den tjenesta vil kunne passe trådstarter sine behov.Vi hadde ei øvelse i veka, og utenom det var det trening på eige ansvar i eiget treningsrom på brannstasjonen. Ellers så vil jo alle typer tjeneste på kontor, messe, vaktbu og liknande passe bra visst du vil følgje dit eige treningsprogram. Hvor var dette? Hadde vært best om det var i en stor by så jeg kunne gå ut om helgene . Målet mitt er ikke å bli større i militæret, er fornøyd hvis jeg har samme styrken som når jeg gikk inn i militæret som da jeg forlater militæret. Eg var på Ørlandet ytterst i Trondheimsfjorden, kanskje ikkje den mest sentrale plassen med det beste utelivet. Men vi hadde turnus så anna kvar veke hadde vi fri og kunne reise heim, vi hadde vaktskifte på mandagar så vi fekk feste anna kvar helg. Ellers så er det også same tjenesta som eg hadde på Andøya, Bodø, Rygge, Bardufoss og Kjeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå