Gå til innhold

Hvor er det lettest å øke i styrke i militæret?

Faktum1

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å øke i styrke i miltæret? Får man i seg nok proteinrik kost og blir det nok tid til hvile der?

Tenkte meg inn høsten 2009, skal ringe vernepliktsverket snart. Har trent i over 2 år (reint).

Endret av Faktum1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I millitæret får du god og næringsrik mat, smaker ikke alltid like godt men den er god for deg.

Det kommer ann på hvilken trening du vil ha, i de fleste baser vil du få sjangse til og gå i ett treningsrom, du vil kunne trene godt selv i millitæret, det kommer bare ann på hvor mye du selv legger i det

Men hvis du søker aktiv trening, ville jeg komt meg inn som marine jeger, fallskjermjeger eller inn i FSK

du kan jo finne mer info på www.mil.no

Endret av -=CH=-
Lenke til kommentar
I millitæret får du god og næringsrik mat, smaker ikke alltid like godt men den er god for deg.

Det kommer ann på hvilken trening du vil ha, i de fleste baser vil du få sjangse til og gå i ett treningsrom, du vil kunne trene godt selv i millitæret, det kommer bare ann på hvor mye du selv legger i det

Men hvis du søker aktiv trening, ville jeg komt meg inn som marine jeger, fallskjermjeger eller inn i FSK

du kan jo finne mer info på www.mil.no

FSK er ikke førstegangstjeneste

Lenke til kommentar

Kommer egentlig av hvor mye du trente før. Er du toppidretsutøver får du mindre trening, har du spilt WOW det siste året vil man øke styrken.

Har vært på rekrutten (KMN HH) to uker nå, og treningen har ikke vært all verdens. Har derfor trent litt etter tjenestetiden, på kvelden.

Lenke til kommentar

Tingene du nevner avhenger helt av hvor du kommer til å tjenestegjøre. Først, proteinrik mat. Forsvarets mat er grei, men det spørs selvfølgelig hvor du tjenestegjør. Mange skryter av marinens mat, mens mange jeg har snakket med syns Setermoens mat er best. Hver sin smak.

Om du får nok tid til å hvile kommer også helt ann på hvor du tjenestegjør. I noen avdelinger er det lite trening og mye fritid, mens i andre avdelinger er det masse trening, og når man først har fritid så ønsker man ikke å gjøre andre ting enn å slappe av etter en hard dag/dager.

Ønsker du å trene opp styrken din iløpet av den daglige undervisningen, eller ønsker du å trene deg opp etter endt tjeneste? Kanskje en kombinasjon med en krevende tjeneste type jegerbataljonen, panser etc og trening etterpå?

Lenke til kommentar
Om du får nok tid til å hvile kommer også helt ann på hvor du tjenestegjør. I noen avdelinger er det lite trening og mye fritid, mens i andre avdelinger er det masse trening, og når man først har fritid så ønsker man ikke å gjøre andre ting enn å slappe av etter en hard dag/dager.

Ønsker du å trene opp styrken din iløpet av den daglige undervisningen, eller ønsker du å trene deg opp etter endt tjeneste? Kanskje en kombinasjon med en krevende tjeneste type jegerbataljonen, panser etc og trening etterpå?

Akkurat det med maten går vel egentlig bra så lenge jeg har med gainer og proteinpulver inn i militæret. Det med hvile var det jeg tenkte mest på. Har hørt at det er utrolig mange som går ned i styrke i militæret og vil bare unngå dette. Går bra om jeg ikke går opp så mye.

Lenke til kommentar

Akkurat det med maten går vel egentlig bra så lenge jeg har med gainer og proteinpulver inn i militæret. Det med hvile var det jeg tenkte mest på. Har hørt at det er utrolig mange som går ned i styrke i militæret og vil bare unngå dette. Går bra om jeg ikke går opp så mye.

Du burde sjekke om gainer og proteinpulver er noe du kan ta med deg.

Lenke til kommentar

gainer og proteinpulver er noe som man kan ta med og er absolutt å anbefalle...

alle leirer skal ha ett eller annet form for trenings-rom, kvaliteten og størrelsen på dette varierer.

maten skal være sunn, men smaken varierer veldig fra base til base, etter det jeg har hørt er det enkelte regler på hvor sunn maten skal være, men ekstra proteiner kan være kjekt.

hvor du kommer har også veldig mye å si på hvor mye du får trent, f.eks på en båt regner jeg med at både tid og muligheten til trening er begrenset, mens i HV eller andre grønne tjenester er det ofte ganske gode muligheter :)

Lenke til kommentar
Velger du f.eks infanteriet eller jeger og co, vil du mest sannsynligvis bli veldig slank og tynn.

Vil det da bety at det kanskje ville vært litt smart av meg og spist litt ekstra før inrykket i januar (pbn)?

Tenker ikke feit, men slik at kroppen har litt å ta av :)

Lenke til kommentar
Velger du f.eks infanteriet eller jeger og co, vil du mest sannsynligvis bli veldig slank og tynn.

Vil det da bety at det kanskje ville vært litt smart av meg og spist litt ekstra før inrykket i januar (pbn)?

Tenker ikke feit, men slik at kroppen har litt å ta av :)

Neida. Næring og mat får man nok av. Greia er at man er veldig mye ute i felt og dermed ikke får noe alternativt trening. De ukene er det vel kun føttene og tålmodigheten din som trenes... ;)

Lenke til kommentar

Som de sa til oss da vi var inne:

Dere som er i dårlig eller middels god form: Dere blir garantert i bedre form.

Dere som er veldig godt trent: Dere kommer nok til å tape dere litt.

Spørs hvor du skal. Jeg var i Jegeren, og der var det ikke mye tid til hvile egentlig. Bare i helgene.

Lenke til kommentar

Hmm.. HV lærer man endel nærkamp. bajonetter hadde vi ikke :p

Paintball spilte vi faktisk endel, og skyting var det nok av! Jeg opplevde også utrolig mye bra på de 6 månedene jeg var der, og historiene virker uendelige.

Det er vanskelig å vite hva som passer deg, men slik du beskriver det passer du kanskje best som fotsoldat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...