Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

blocking av hotmail.com på skolen

Anbefalte innlegg

Er det mulig å komme seg rundt dette? For han "IT-Nerden" på skolen har skjønt at det var smart å blocke hotmail.com og andre mail klienter. Han driver en Win2k server (som jeg har sett). Den står innelåst på et rom, så jeg kommer ikke inn dit. Han har selv sagt at hele nettverket er nå sikkert. Noe som ikke heeeelt stemmer :p for jeg og en kompis klarte å ta noen brukernavn og passord fra div. pc'r. ("takket være Ctrl Alt Del i oppstart er nettverket sikkert" sa han:P :lol: )

Men jeg ville gjerne vite ossen man kan komme rundt denne sperren.

Jeg går på en stor skole, så det er et ganske stort nettverk, (3000 elever). Han har også skilt elev nettverket fra lærer nettverket, osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm... høres ikke ut som skal gjøre annet enn å spørre sysadmin om å åpne hotmail fordi du bruker det til å sende skolearbeid hjem.

Annet sprell gjør det bare verre...

ELLER; Du setter opp en proxyserver (hjemme eller gratis på nett).. Så slipper du all form for blokking.. (helt til sysadmin blokker proxyen, men da finner du deg en ny en :D )

Lenke til kommentar
litt off topic da, men du har litt for stor avatar. Jeg vil ikke være en sånn "wannabe" moderator, men like greit å gjøre det nå enn å bli "caught by the chiefs" :wink: :lol:

jaja.. avatar'n er sletta.. var ikke noe pen anyways.. :p

Og det er ikke off-topic heller.. ;) fordi det handler om internett og nettverk.. :grumpy:

Lenke til kommentar

vel, det var dessverre av samme grunn at jeg ikke skrev et eksempel i forrige innlegg... Da det er år og dag siden jeg brukte en sånn tjeneste sist.

Tok en runde: Proxy Redirector

Du finner en slags anonymsurf tjeneste på samme side. Har ikke prøvd den selv, da dette kun er noe jeg fant 'i farta'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...