Gå til innhold

XFX GeForce GTX 280

Falkthorn

Anbefalte innlegg

Heisann

Det er en stund siden jeg har bygget noe pc men tenkte å skaffe meg en ny en snart. Men foreløpig tenkte jeg å kjøpe XFX GeForce GTX 280 670M 1GB XXX GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 670MHz og bruke det frem til jeg får bygget opp resten, HVIS (og nå kommer det store spørsmålet) strømforsyningen min holder ut med dette kortet. Min nåværende strømforsyning er en NorthQ 4775-500S, ATX 500W Silent, 140mm Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin.

Hva sier folket med peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX280 er et av de mest strømslukende kortene i dag (~200W). I tillegg krever det en 6-pin og en 8-pins strømkontakt. CPU og mesteparten av GPU må dele 12V2 som er på 18A, det kan lett bli overbelastning. Ville egentlig ikke satset selv på å overlate jobben til akkurat den strømforsyningen. Det beste i min mening ville nok vært å oppgradere til en PSU som er mer egnet til å drive akkurat et kort av den typen.

Lenke til kommentar
GTX280 er et av de mest strømslukende kortene i dag (~200W). I tillegg krever det en 6-pin og en 8-pins strømkontakt. CPU og mesteparten av GPU må dele 12V2 som er på 18A, det kan lett bli overbelastning. Ville egentlig ikke satset selv på å overlate jobben til akkurat den strømforsyningen. Det beste i min mening ville nok vært å oppgradere til en PSU som er mer egnet til å drive akkurat et kort av den typen.

Takker for hjelp! Da blir det å bestille skjermkort og strømforsyning i ett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...