Gå til innhold

DDR2 eller DDR3?

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Har planer om å få meg en ny pc i høst (For det meste til gaming), men jeg blir delvis forvirret over hvilken ram type man bør velge.

Får man mer ut av 2gb DDR3 RAM enn 4gb DDR2 ram (koster omtrent like mye)? Egner DDR2- og 3 seg til ulike oppgaver? (Gaming, foto redigering osv?)

Ett kjapt spørsmål til ang. quad core: Intel eller AMD? En av de to som skiller seg ekstra ut, eller er det hipp som happ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke store forskjellen på DDR2 og DDR3, sånn utenom vis du tar tester på pcen. Du vil merke veldig lite i bruks-sammenheng ;) intel ligger veldig langt forann AMD for tiden, ville satset på en Intel Quad med over 2,5 ghz, vis ikke kan cpuen bli en liten flaskehals i spill :) Men med mindre du skal drive med multitasking eller arbeiding med store bilder osv, så holder en dualcore i masser. Se på Intel e8400 :) billig, kald og god, men ville hatt en ny cpu kjøler på den :)

EDIT: Enten Q9300 eller Q9450 :) De er bygget på 45 nm teknologi og er dermed mye kaldere! :)

EDIT2: forresten så ville jeg uansett gått for 4 gb med DDR2, Pc6400 evt PC8500 vis du vil bruke litt ekstra penger på ram :)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

Det er liten ytelsesforbedring fra DDR2 til DDR3, så kjøp av DDR3 vil per dags dato ikke lønne seg.

AMD lager gode CPUer, men intel sine Core 2 prosessorer er hakket bedre.

Dog når det er sagt, er det ofte bedre med Dualcore enn Quadcore prosessor.

For å oppsummere hva som gir mest ytelse for pengene per nåværende dato:

- DDR2 Ram

- Intel Core 2 Duo E8500 eller Intel Core 2 Duo E8400

- Radeon HD 4870 eller Radeon HD 4850

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...