EiviHans Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hei! (posta samme spørsmål i en annen tråd jeg har @ Maskinvare, men følte at dette ble mer rette plassen å spørre om slike ting) Jeg vurderer å kjøpe meg ett Antec Nine Hundred, og så skal jeg kjøre 4850 i CrossFire. Det eneste problemet mitt nå er at jeg ikke vet helt hvordan jeg skal få kjølt dette ned. Det sies at 4850 har lett for ø bli varm selv om det bare er ett singelt kort, men hvordan vil det bli når man kjører det i CrossFire? Så derfor; hvilke kjølere vil passe godt i denne kombinasjonen? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Det spørs hva slags hovedkort du har. Med andre ord, så spørs det på layout og hvor nærme PCIe portene står hverandre. Enkleste 3part HD 4850 kjøler å få tak i er Thermaltake Duorb. Endret 10. august 2008 av Svenni212000 Lenke til kommentar
EiviHans Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Tror jeg skal kjøre dette HK. Har du noen erfaring med slike kort fra før eller? Lenke til kommentar
spioner Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 med det HKet så må du ikke ha ny kjøler egentlig, de sitter litt unna værandre, dette er dog kun vis du ikke skal overclocke de... da burde du ha nye kjølere til dem... vis ikke trenger du ikke og da sparer du 600 kr på kjølerne Lenke til kommentar
EiviHans Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Jeg har funnet fram til denneviften som jeg tror kommer til å gjøre susen. Jeg bruker heller 500kr ekstra på vifter når 98,99% av alle jeg har snakket med sier at skjermkortene blir varme uansett hva. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hva er problemet med at skjermkortet blir varmt? Lenke til kommentar
EiviHans Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Her ser du testen av dette kortet. Det viser ganske så klart at det er folk som opplever at plastikkhinnen på kortet smelter. Samtidig vet jeg at folk har opplevd at kortet har nådd 90'C, noe som er lite ønskelig fra min side. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 GPU throttler ikke før over 100-110C, så dette er ikke noe problem. Thermalright HR-03 GT eller Accelero S1 bør vurderes. Thermalright-kjøleren kan monteres begge veier, så det går bra med crossfire. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 No er eg ikkje sikker på kva kort det nøyaktig er snakk om, men dette bilete seier vel sitt om Accelerokjølaren, som Wibla nevnte. Lenke til kommentar
HD-Radeon Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Denne kjøleren er et godt alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå