1915 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 pappa har en 3-4 år gammel stasjonær pc. fujitsu simens. det er en stk ide 40 gb disk som står i pcn. som står som slave så hadde jeg liggende en 250 gb ide disk og jeg har ikke bruk for den. så han fikk den hos meg. jeg satte den i pcn hans. slo på pcn og sletta partisjon på disken og la inn på nytt med ntfs. begge diskene står som slave. skal jeg bytte på noen av dem ? eller skal dem stå slik ? for etter jeg restarta pcn kom denne feilmeldingen opp: SMART Failure predicted on hard disk 1: ST3250824A - (ps) WARNING: Immediately back-up your data and replace your hard disk drive. a failure may be imminent Press F1 to continue når jeg trykker F1 så starter pcn normalt hvordan fikse jeg problemet ? takker Lenke til kommentar
Lernes Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Prøv å sett systemdisken (den som windows er installert på) som "Master" Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 SMART feil har jo ingenting med Master - Slave å gjøre. Disken sier fra at ikke alt er som det skal være, det er mulig at den vil slutte å virke. Så det er kanskje ikke så lurt å bruke den. http://en.wikipedia.org/wiki/Self-Monitori...ting_Technology Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 hmm.. jaha ? den disken har fått seg noen støt vet jeg.. har mista den noen ganger i gulvet. er mulig det ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå