Gå til innhold

Soundblaster live problemer

Anbefalte innlegg

Har et SB live! player 5.1 platinum kort. Fungerer bra helt til jeg skal spille Commandos 2. Da skurrer lyden, og man hører ikke hva som blir sagt i spillet, og da er det jo ingen vits å spille det.

Noen andre som har opplevd dette?

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Creative har kommet med drivere for xp ihverfall for audigo kortene (oppdateringer) sjekk driversiden hos creative og last ned :smile:

her :

http://www.soundblaster.com/drivers/

airguard

msi 266 pro-ru (via 4in1 4.37)bios 3.3

amd xp 1600

nvidia gforce 3-ti500 (22.80) sonyg400

2 ibm 40gb på raid(stripe)

1 256 twinmos ddr-ram

sblive audigo

nextgentel 640/340

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-01-14 19:45 ]

Lenke til kommentar

Hvor mange av dere bruker VIA chipset på hovedkortet?

Har selv hatt problemer med et SB Live kort, men har fått det til å virke ved å passe på at kortet ikke deler IRQ med annen maskinvare. Tror hvertfall det var det som gjorde utslaget..

-M

Lenke til kommentar

Har hatt to Soundblaster kort som jeg har hatt problemer med. når pc gjør utfører heavy loading begynner lyden å hakke og lage ulyder. slike lyder kom ofte i spill også, og var sinnsykt irriterende. Dette skjedde i alle OS'er

MEN, det siste kortet som er et Live! 1024 kort, lastet jeg ned nye drivere til, og nå funker det!! (jeg snakker da om i WinXP selvsagt, det er kun der det funker

har ikke hørt en eneste skurre lyd siden de nye WindowsXP-driverne kom på plass...

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke VIA (høyere makter forby), men det er ikke "ofte" problemet oppstår. Også er det bare hvis jeg ikke spiller MP3 eller noe.

Typisk driver ting, funker forresten fint med "windows driver'n" - er den fra sblive.com som krøller hos meg.

Live Platinum (ikke 5.1) har ikke samme greia... PC er ikke til for å bli klok på!

Lenke til kommentar

Hei

hadde og problemer med skurring med creative SB (live)...avinstalerte eller fjernet i divice manager og ataret på ny --Uten å akseptere at WinXP la inn igjen driveren. Brukte siste fra creative.com...og alle problem forsvant. Det er fortsatt delt IRQ , men nå er det likevel greit. prøvde fler ganger å starte uten kort osv...men XP la inn igjen drivere selv...ikke aksepter før du har lagt inn creative's driver...

Roger

[email protected]

Lenke til kommentar

Jeg har et Asus a7v, og et SoundBlaster Live 1024 (eller noe sånt...) Jeg hadde trøbbel med å få lydkortet til å funke men fikk tipset at jeg skulle gi lydkortet IRQ5, og sette IRQ5 til 'legacy device' i Bios. Dette løste problemet for meg.

Lenke til kommentar

Men jeg synes det er rart at det skal fungere i windows 2000 og ikke i windows XP i mitt tilfelle.

Det er kun i commandos 2 jeg har hatt lydproblemer. Det går helt fint å spille mp3.

Dette er ikke lett å bli klok på.

Lenke til kommentar

angst!!

Har et SB live Value kort selv (intel 443bx chipset), på en gammal p3 667, 384mb ram ....balbalb(se resten i sign.)

kortet fungerte fjell, helt til jeg installerte XP. Da ble pc'n drittreig, lyden SKURRA hvis jeg utsatte kassa mi for heavy loading eller.no sånt....+at bakhøyt. ikke fungerer. Dette førte til at jeg fikk XP-skrekk og kjører fortsatt den dag i dag win2k.

noen tipz?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...