Gå til innhold

kopiere en fil fra et sted til et annet.

Anbefalte innlegg

jeg bruker VB 2008 express og har liksom laget en setup... alltså en sånn som sier velg språk, les linsens avtalen velg hvor det skal instaleres osv... og det er på det siste eksempelet problemet mitt kommer inn... nå folk har valgt stedet de skal instalere programmet vil jeg at en fil skal kopieres til dette stedet...

la oss si denne filen ligger på en CD, og en person velger at programmet (det er ikke noe program men skal bare overføre en fil) skal instaleres kopieres til C:\programfiles\pelleprogram og så trykker han instaler knappen!!

da skal filen overføres til dette valgte stedet....

mine forklaringer er kanskje ikke så bra, men håper folk forstår meg uansett...:)

kimjor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
System.IO.File.Copy er bedre....
Ikke rent funksjonelt - blant annet lager Microsoft.VisualBasic.FileSystem.FileCopy destinasjonsmappestien automatisk, i motsetning til System.IO.File.Copy som i et slikt tilfelle kun lager en Exception.

Skjønt jeg på ingen måte ønsker å oppmuntre til bruk av funksjoner designet for VB6-bakoverkompatibilitet (Len, Asc, Chr, Mid, Str..., ect.), kan jeg ikke nekte for at enkelte funksjoner og klasser i Microsoft.VisualBasic kan være svært så nyttig, selv i C# (eksempelvis Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices). Så lenge man er klar over System-navneområdet (slik at man oppdage og dra nytte av dens utvidede funksjonaliteter), burde det ikke være noe problem å bruke VisualBasic i ny og ne.

I tillegg bør dere huske på at det her er snakk om VB.NET, ikke C#. I VB. NET er nemlig referansen hardkodet i kompilatoren (hvilket kun kan fjernes med å sette en compiler option manuelt), og programmet blir derfor distribuert med avhengigheten av navneområde likegyldig av hvilke funksjoner en måtte anvende. Skulle det nå foreligge spesielle omstendigheter som utelukker Microsoft.VisualBasic, burde man kanskje ikke ha anvendt VB .NET i førstingen.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...