Kestas Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Hei! Lurte på en ting. Jeg har bodd i Norge 3 år nå og tok sertifikat for ikke lenge siden her i landet, hva skjer hvis jeg kjøper en bil i Litauen med Litauiske skilter og bruker den i Norge?(jeg har litauisk pass) Kan jeg få bot? Jeg kjenner flere venner som kjører bil med Litauiske skilter og de har ikke fått noe problemer ennå. Håper noen kan svare. Endret 10. august 2008 av Kestas Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hei! Lurte på en ting. Jeg har bodd i Norge 3 år nå og tok sertifikat for ikke lenge siden her i landet, hva skjer hvis jeg kjøper en bil i Litauen med Litauiske skilter og bruker den i Norge?(jeg har litauisk pass) Kan jeg få bot? Jeg kjenner flere venner som kjører bil med Litauiske skilter og de har ikke fått noe problemer ennå. Jeg har hørt at hvis de finner ut at man snusker med sånne ting kan man få svi skikkelig, man må vist bevise at man bare er her som turist eller noe. Kan hende jeg er på villspor men. Og, bytt topic navn da, lame. Lenke til kommentar
Kestas Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Det er mange som gjør det derfor spør jeg En venn av meg ble i en ulykke på E18(sovnet ved rattet) og fikk 3000 tusen bot for å ikke ha betalt for veier men ingen spurte han om han er som turist her eller om han bor her. Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Blir du avslørt må du betale tollavgifter på bilen, samt mulig tilleggsavgift og bot. Havner du i en ulykke kan det fort bli en økonomisk katastrofe av dimensjoner. Hvis du som bosatt i Norge skal kjøre utenlandskregistrert bil må eieren ha adresse i utlandet og være med i bilen. Å ha utenlandsk pass hjelper ikke når du er bosatt i Norge og politiet skjønner fort tegningen når du viser norsk førerkort i en utenlandskregistrert bil Med andre ord, kjøp deg en norskregistrert bil og be kompisene dine som bor fast i Norge om å gjøre det samme. Du kan lese litt på Toll.no om dette. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå