solaN - Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hei, skal til å installere fedora, men det er så mange isoer på siden så jeg vet ikke om jeg må brenne alle på cd :S? Når man kommer inn på filkilden inne på siden dems er det mange isoer som heter f.eks DVD1, DVD2 osv. Lurer på om jeg må laste ned alle disse? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Trenger bare en DVD. Hvis det er denne siden her, http://fedoraproject.org/en/get-fedora du har vært inne på, så er det bare å laste ned i386, enten vha bittorrent eller direct download. Så sant du ikke skal ha versjon for 64bits eller ppc, da velger du så klart en av de versjonene. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Live cd'en er ihvertfall den raskeste måten å installere på. Her finner du de på uninett. Lenke til kommentar
solaN - Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 takker for veldig raske svar, hadde bare ikke lyst til å brenne en unødvendig cd Lenke til kommentar
solaN - Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 I bruksanvisningen står det at man skal brenne isoen på cd-en. Isoen er jo det man laster ned uten å upacke, og når jeg brant det på en DVD vriket det ikke :/ Da brant jeg altså hele ISOen på en disk virket det ikke å boote fra cden ? Noen som vet hva som er galt? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Du har sannsynligvis brent en Data-CD med .iso filen liggende på. I brenneprogrammet ditt må du finne hvordan du "åpner" en ISO fil og brenner den til cd. Da vil alt av filer isoen inneholder osv bli liggende på cd'en. Lenke til kommentar
solaN - Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 kan man ikke åpne Isoen i winRAR også da? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Alle ordentlige brenneprogram kan brenne en iso direkte til cd, så hvorfor ikke bare gjøre det? Det kan hende at det fungerer å åpne isoen i WinRAR og så brenne ut de filene den inneholder. Men det er jo unødvendig tungvindt. Forøvrig hører ikke dette problemet innunder "GNU/Linux" forumet, så du bør kanskje be moderator om en flytting. Lenke til kommentar
solaN - Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 det gjør vel det, fedora er jo linux basert. Lurer bare på om jeg må unpacke filene før jeg skal legge dem på cden? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Er egentlig ikke opp til meg å vurdere det, men iom at problemet ditt ikke har noe med Linux å gjøre, men med brenning av ISO filer (i det som sannsynligvis er et Windows-program) så føler jeg at dette hører mer innunder "Programvare" Men OT: Nei, du skal ikke unpacke filene. Du skal heller ikke "legge" noen filer på CD. Du skal "åpne" Iso filen, brenneprogrammet ditt ordner alt annet. Hvilket program bruker du forresten ? Endret 10. august 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
solaN - Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Det heter cyber link DVD solution. Så jeg åpner altså ISOen med programmet? Er veldig noob i det her som dere sikkert forstår, så fint om du forklarer fra bunnen Endret 10. august 2008 av solaN - Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg vil anbefale deg å heller gå for Ubuntu, som du finner her. Det er en cdplate å laste ned. Du vil lettere få hjelp med Ubuuntu, samt det finnes veldig mange guider på nett. cyber link DVD solution har jeg ikke forsøkt, men det finnes et gratis brenneprogram for Windows som er enkelt å bruke for å brenne ISO filer. Du finner programmet her. I programmet, under File, finner du valget for å brenne ISO filer. Ev. kan du starte hurtigmenyen hvor du velger "Burn ISO image". Lenke til kommentar
solaN - Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 (endret) takker for en veldig"noob-vennlig" post tror jeg skal klarre det nå Endret 10. august 2008 av solaN - Lenke til kommentar
solaN - Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Det funker nå, takk Virker som at programmet jeg opprinnelig brukte ikke kunne brenne ISOer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå