pat2004 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Hei! Har koblet et slikt frontpanel på kabinettet som har 4 usb-kontakter, 1 firewire-kontakt og 1 kontakt hver til mikrofon og speakere. jeg mener jeg har koblet riktig til hovedkortet, men likevel når jeg setter i en minnepenn til en av usb-inngangene på frontpanelet, får jeg opp følgende: "Strømsvigning på hubport. En USB-enhet har oversteget strømgrensen på hubporten. Klikk denne meldingen for å få hjelp til å løse problemet." Så klikker jeg og får beskjed om å koble fra enheten og klikke "tilbakestill" for å gjenaktivere porten. Jeg følger dette men det gjentar seg jo hele tiden. Med andre ord funker ikke frontpanelet. Strømforsyningen er på 500 W... Hva gjør jeg galt? Er det noe jeg må gjøre i BIOS for at det skal funke? Endret 30. august 2008 av pat2004 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Etter hva det høres ut for meg er det nesten som om det er en kortsluttning. Altså du overstiger strømgrensen for hva hovedkortet kan levere til porten så PSU'en din er ikke problem barnet her i allefall. Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Ok, betyr det at jeg har koblet feil? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Eller at det er noe feil med frontpanelet ditt... Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Hm, får håpe på feilkoblingen...takk for svar! Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Om det følgte med en brukermanual til kabinettet, se om du finner ut noe i denne. Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Om det følgte med en brukermanual til kabinettet, se om du finner ut noe i denne. FYI, saken er løst. Det jeg hadde gjort var å koble sammen to usb-porter til samme kontakt på hovedkort. Dette er i og for seg greit nok, men ikke når begge ground pins står på samme side på kontakten. Da jeg koblet til ledningene koblet jeg slik at begge sto med skriften ut(usb2+, usb2- osv) slik at den var lesbar fra sidene. Men da ville den ene kontakten få ground-koblingen på feil side, der det sto et eller annet med "vss" istedet. Det er visst viktig å lese manualen til hovedkortet skikkelig gitt! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå