DKH Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Skal koble PS3en min med hdmi til tven for HD bilde, men vil ha lyden ut av annlegget mitt, som er et slikt et: http://www.samsung.com/no/consumer/detail/...&fullspec=F Hva er beste løsning for å få lyden ut av dette? Hvilken kabel trenger jeg da? Er det optisk lydkabel som er tingen for meg da? Takk for svar! Endret 10. august 2008 av DKH Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 jepp, HDMI til TV og optisk til annlegget. Lenke til kommentar
DKH Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Nå viser det seg at den ikke har optisk lydinngang likevel.. Hvordan skal jeg få koblet lyden til PS3en min ut fra anlegget da? Lenke til kommentar
MrPurple Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Nå viser det seg at den ikke har optisk lydinngang likevel.. Hvordan skal jeg få koblet lyden til PS3en min ut fra anlegget da? Optisk inngang Ja Sikker på at du har finni den? Skal være en slags plugg som står i denne porten. Ta ut den, og voila! Lenke til kommentar
DKH Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Hehe. Nå skal ikke jeg være alt for bråkjekk her, men jeg har visst THX22 (altså ikke 22R), og ser ingen optisk inngang på den:S Utrolig surt.. Men hvordan gjør jeg det da da? Edit: Sjekka en gang til nå, og er ingen optisk inngang nei. Nå tok jeg den ut i lyset, så jeg fikk sett ordentlig.. Hvordan skal jeg koble lyden til denne da? Endret 6. september 2008 av DKH Lenke til kommentar
DKH Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Det jeg har gjort nå, er å koble PS3en med HDMI til tven, og så har jeg bare plugget i en lykabel mellom TVen og annlegget (vanlig rød og hvit lydkabel). Dette fungerer jo selvsagt, men hvordan er det med surround-lyden da? Blir den "som den skal" da, altså skjønner annlegget lyden, når den først går gjennom tven? (tenker på til blurayfilmer spesielt). Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg tror optisk er den eneste lydutgangen på PS3en. Jeg har kobla med den hvertfall. Før det hadde jeg gjort det samme som han over, men har bare stereo i stua, så veit ikke hva som skjer med surround. Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Det jeg har gjort nå, er å koble PS3en med HDMI til tven, og så har jeg bare plugget i en lykabel mellom TVen og annlegget (vanlig rød og hvit lydkabel). Dette fungerer jo selvsagt, men hvordan er det med surround-lyden da? Blir den "som den skal" da, altså skjønner annlegget lyden, når den først går gjennom tven? (tenker på til blurayfilmer spesielt). Du vil ikke få ekte digital lyd. Vil få lyd bak, men det blir en uekte surround. Skal du ha digital lyd (ekte surround) på ps3 må du bruke optisk eller hdmi inn på forsterker. Lenke til kommentar
evenpevenreven Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Du kan jo bruke AV out kabelen for lyd ut til anlegget. Den kabelen som er lik den som PS2 også har. Med Gul, Hvit og Rød plugg. Men det blir ikke digital lyd da, men hvis anlegget støtter Prologic II så blir det ganske grei lyd fordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå