Lise_ Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg har en Canon-skriver/printer, kjøp for et år siden, så den er ganske ny. Og dyr... Jeg skulle printe ut noe på vanlige A4-ark, men papiret krøller seg!! Og det er akkurat som om papiret hopper til ene siden, og sliter seg gjennom, og kommer ut med brister og krøller på ene siden. Og det kommer masse rare lyder.. Jeg har byttet papir og blekkpatroner, og prøvd det jeg kan komme på, men det er det samme problemet... Kan noe ha satt seg fast? Hva skjedde!? Den var helt iorden igår... Er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 på ip 4xxx serien er det en luke på baksiden av skriveren. har du sett etter om det er en slik også på 6600d. det kan hende at det liger noen rask der . så er det kjent at papirmateren kan bli slit etter mye bruk. det er disse gummihjulene ( jeg vet ikke om di bruker gummi nå) som slites. det er verd å undersøke. selv om det virker noe tidlig for slitasje der så bur man da lufte papiret før det brukes. nå vet jeg ikke om det gjør at arken setter seg fast inne i skriveren , men det føre som oftest til at skriveren drar inn mange ark i stedet for et av gangen. da er det lett for at de setter seg fast. hvis du ikke har luftet arken så er det nok det som er årsaken til problemene. hva gjorde du med det patronene som du byttet ut? var de tomme ? vis ikke er det jo bare å bruke dem opp. det skal gå an å bevare dem en stund hvis du klare å legge dem i en luftet forseglet pose eller lignede en ting jeg kom på helt til slutt. i papirmagasinet er det en flyttbar papirleder der papiret skal ligge mot den bør være stilt rett inn. presser den for hardt mot papiret så kan de krølle seg eller gå skjevt. det kan også skje hvis den ikke ligger mot papirkanten du kan rett og slett ha vært uheldig da du la inn papiret sist og fått litt feil innstilling på denne papir lederen siden jeg ikke har 6600D så blir erfaringen min fra en annen canon skriver da håper jeg på at du finner ut av det Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Fikk plutselig samme problemet på min Pixma IP1200. Den har også virket helt fint i 1år nå, men så igår begynte den å krølle papiret, og det var etter jeg hadde skrevet ut 2 av 10 sider. Altså når den begynte på ark nr. 3 så krøllet det seg og det har den gjort siden. Noen som har en lur løsning? Har du løst problemet Lise_? Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Nå virker den plutselig igjen... merkelige greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå