Gå til innhold

Grøtete lyd fra Logitech z-5500 5.1 Surround

Anbefalte innlegg

Har et stort problem her. Har kjøpt Logitechs z-5500 surroundannlegg, men får grøtete lyd ut av kanalhøytalere og center. Kjører optisk kabel, og har ikke prøvd surround på spill ell no sånt. Men på musikk så blir lyden grøtete ved både stereo og surround.

Det er svært lite effekt fra den store subwooferen, selv med subwoofer-volum på topp. Mens det kommer masse bass fra kanalhøytalere og center, noe som gjør vokal og instrumenter grøtete.

Jeg har et nVidia GeForce 6800 GS lydkort.

Hvordan skal jeg få stillet anlegget slik at bassen kommer fra subwooferen, mens kanalhøytalere og center tar seg av vokal og instrumenter?

Endret av Sailfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Har du husket og sette på 5.1 i lydkortet ditt vis du glemmer dette så kan det hende du mister bassen.

Jeg har selv samme anlegg og har hatt litt problemer med lyden fordi kablene har byttet plass at grønn måtte i svart utakk og omvendt for at lyden skulle ut av rett høytaler. Men jeg brukte de 3 ledningen og ikke optisk.

Det du gjør er først skru på 5.1 i programmet som styrer lyden for deg så prøver du om bassen fungerer. Så sjekk at kablen sitter skikkelig i for vis den er litt løs så kanskje du får dårlig lyd.

På docking stasjonen trykker du på effect helt til 6 ch direct dukker opp, dette jeg bruker hele tiden for da får du styrt bass og alt som du ønsker.

Vis du har mulighet prøv med de 3 lyd kablene som fulgte med høytalerne.

lykke til

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Har vel egentlig ikke noe svar til deg, men er ikke det kortet du nevntet et skjermkort? :p

Det også ja hehe, du kanke koble til lyd til et skjermkort tror jeg, kan hende noen kan det men du må nok prøve og koble det til lydkortet ditt.

Det er 3-6 innganger på hovedkortet og de har ofte farge "koder" på seg så man skal kunne skjønne hva som er hva.

Hva heter hovedkortet ditt?

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...