ray_and Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Jeg er ny på Visual Basic 2008 express, og holder på og lage en web browser. Har et par spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med så jeg kommer meg videre i programmeringen. 1. Når jeg skriver inn en adresse så vil jeg gå til denne adressen ved å trykke på "Enter" istedet for å bruke en "Gå" knapp som sender en videre. Hvordan gjør jeg dette? "LØST" 2. Jeg har fått til at når jeg skriver inn en adresser i søkefeltet, så blir de lagret som en liste "logg" i adressefeltet, akkurat som det gjør i Explorer osv..Men denne listen forsvinner når jeg starter Browseren på nytt. Hva kan jeg gjøre for at denne listen blir lagret helt til jeg sletter den med en knapp eller noe? Må da også vite hvordan jeg lager en knapp for å slette logg. 3. Jeg vil også gjerne ha en mulighet til å legge websider til favoritter. Vet ikke om dette blir veldig mye å forklare, eller om det er altfor vanskelig programmering, men håper det er mulig å få til med litt hjelp fra dere. Endret 10. august 2008 av ray_and Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 ...og så til det alltid tilbakevendende spørsmålet: Hvorfor mener alle at "det å lage et IE-shell vil være en kjempefin måte å lære programmering på"? Lenke til kommentar
ray_and Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 ...og så til det alltid tilbakevendende spørsmålet: Hvorfor mener alle at "det å lage et IE-shell vil være en kjempefin måte å lære programmering på"? Mener ikke noe som helst jeg. Var bare tilfeldig det jeg begynte med. Synes det virket spennende, så derfor valgte jeg akkurat det. Lenke til kommentar
InjB Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 ...og så til det alltid tilbakevendende spørsmålet: Hvorfor er Manfred alltid negativ mot nybegynnere? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 ...og så til det alltid tilbakevendende spørsmålet: Hvorfor er Manfred alltid negativ mot nybegynnere? Hmm jeg vet ikke jeg "/ --- Men tilbake til emnet folkens ! Du kan jo bruke denne kommandoen til og lagre nett siden du er inne på: FileOpen(1, My.Application.Info.DirectoryPath & "\favoritter.txt", OpenMode.Output) PrintLine(1, TextBox1.Text) <-- det er der du skriver inn URL'en, bytt navn. FileClose(1) I hvertfall noe i den duren, men jeg vet ikke helt hvordan du får lagret neste linje, da mener jeg slik: Du er inne på nettsiden 1: "vg.no" du bestemmer deg for og lagre den, ok du lagrer den ved og trykke på knappen " lagre nettside" Også kommer du inn på nettside 2: "dagbladet.no" du vil lagre den og men vis du trykker på " lagre nettside" knappen blir jo "vg.no" siden borte fordi programmet har fått vite at den skal lagre den siden med en fil, så vet ikke hvordan du skal få til flere sider i en fil og hvordan åpne de Lenke til kommentar
ray_and Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Jeg har fått til å lagre nettsidene i listen "combobox" så lenge browseren er åpen. Problemet er at når jeg lukker browseren og åpner den igjen, så er listen tom. Så vil få til at de lagrer seg og blir der til de blir slettet av bruker. Endret 11. august 2008 av ray_and Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 ...og så til det alltid tilbakevendende spørsmålet: Hvorfor er Manfred alltid negativ mot nybegynnere? Ja, der traff du spikeren midt på hodet. Det er akkurat det jeg mener. Jeez... Jeg skulle gjerne klart å se ting fra ditt synspunkt, men jeg får dessverre ikke hodet så langt opp i ræva. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jaja, spørsmålet om å huske er ganske grunnleggende. Det som skal huskes mellom sesjoner, eller mellom maskinomstarter, må lagres i en fil utenfor selve programmet. De vanlige måtene er å lagre i registeret, i en database, i en XML-fil, i en ini-fil eller i en eller annen skreddersydd form for tekstfil. Hva man velger avhenger av hva som er mest praktisk i situasjonen; hvor mye som skal lagres, skal det følge brukerprofil, hva har du for hånden, hvor har brukeren skriverettigheter, ... Jeg foreslår at du prøver å skrive/lese tekstfil i første omgang. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå