thurlin Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hei. Det finnes sikkert poster med info om dette rundt omkring, men jeg er ganske ny her og det er mye å fordøye av informasjon her så jeg håper noen kan hjelpe meg med litt råd ettersom jeg vurdere å bygge en stue-PC Bruksområde vil i hovedsak være avspilling av divX og spille av blue-ray opp til 1080p for visning på en 46" LCD tv. Jeg trenger mao ett skjermkort som er godt nok til å vise HD kvalitet uten problemer, men som ikke trenger å kjøre spill da jeg har en kraftig gamer PC til det. Jeg er ute etter å gjøre systemet så stille som mulig så jeg lurer på hvilket skjermkort som er bra nok for HD visning og som ikke høres ut som en tornado i stuen. Hvis noen har noen forslag til stillegående strømforsyninger, blue-ray spiller og HDD så mottas også dette med takk Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Tja, du bør nok absolutt kjøpe et som er vifteløs. Asus har en rekke GeForce i forskjellige prisklasser uten vifte, men pass på at kortet støtter HDCP. Uten HDCP vil du mest sannsynlig få problemer med framvisning av HD-materiale fra f.eks. Blu-Ray. Kan anbefale strømforsyning fra Seasonic, meget stillegående og Samsung SpinSpoint HDD. Er selv på jakt etter en Blu-ray leser, håper noen andre har noe å bidra med her. Mvh DolKbg Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Se denne tråden Endret 10. august 2008 av obergeru Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 HDD: WD GP - google reviews så skjønner du hvorfor Lenke til kommentar
thurlin Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Se denne tråden Den var ikke dum Har du noen hovedkort å anbefale til ett oppsett for en medium intel/intel boks med radeon HD 3650 og en C2D E7300 Jeg er mest kjent med ATX kort... og har ikke anelse hvilke m-ATX som er bra for bruk i f.eks Antec Fusion kabinett? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Intel G45 skal være rett rundt hjørnet: https://prisguiden.no/product.php?productId=98872 Har du tid ville jeg ventet på dette. Det har i tillegg innebygget hardware støtte for 1080p, så du trenger ikke eksternt skjermkort. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 IGP i G45 sliter med div i VMR9 (husker ikke nøyaktig, skal være deler av DXVA/DXVA2). Kanskje nyere drivere vil fikse dette, men slik det er p.t. så er det ikke et godt valg IMO. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det er vel pga. disse problemene kortet er forsinket. Forhåpentligvis retter Intel disse feilene før kortet er i butikken. Uansett kan du jo bruke dette kortet med AMD 3450 skjermkort i tillegg. Lenke til kommentar
thurlin Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Takk for gode svar og råd Nå var det bare å få min bedre halvdel på glid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå