Gå til innhold

Skjermkort for stue-PC

Anbefalte innlegg

Hei.

Det finnes sikkert poster med info om dette rundt omkring, men jeg er ganske ny her og det er mye å fordøye av informasjon her så jeg håper noen kan hjelpe meg med litt råd ettersom jeg vurdere å bygge en stue-PC

Bruksområde vil i hovedsak være avspilling av divX og spille av blue-ray opp til 1080p for visning på en 46" LCD tv.

Jeg trenger mao ett skjermkort som er godt nok til å vise HD kvalitet uten problemer, men som ikke trenger å kjøre spill da jeg har en kraftig gamer PC til det.

Jeg er ute etter å gjøre systemet så stille som mulig så jeg lurer på hvilket skjermkort som er bra nok for HD visning og som ikke høres ut som en tornado i stuen.

Hvis noen har noen forslag til stillegående strømforsyninger, blue-ray spiller og HDD så mottas også dette med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, du bør nok absolutt kjøpe et som er vifteløs. Asus har en rekke GeForce i forskjellige prisklasser uten vifte, men pass på at kortet støtter HDCP. Uten HDCP vil du mest sannsynlig få problemer med framvisning av HD-materiale fra f.eks. Blu-Ray.

Kan anbefale strømforsyning fra Seasonic, meget stillegående og Samsung SpinSpoint HDD. Er selv på jakt etter en Blu-ray leser, håper noen andre har noe å bidra med her.

Mvh

DolKbg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...