cd32 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Hei, sitter her og tråler nettet opp og ned etter info om hovedkortet i en ASUS Barebone. Det står P5R8L på hovedkortet, men dette kortet eksisterer ikke hos ASUS eller i et google søk.. Så da vet ikke jeg hvor jeg skal finne specs på kortet.. Skal ha nytt skjermkort, og lurer på om kortet har PCI Express eller bare PCI (gammel type) Kjører i dag med onboard Radeon Xpress 200, dette duger vel ikke til film/mediaportal? Takk på forhånd! Endret 10. august 2008 av cd32 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Xpress 200 er '(etter hva jeg husker å ha lest) et DX9 kort, og vil derfor fungere med MediaPortal - om du "gir" det min. 128 MB minne. Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Takk for svar.. Ja det er ett DX9 kort, så i følge minimum systemkrav til Mediaportal skal dette gå.. Men tenkte kanskje det var greit å ha litt og gå på når det gjaldt ytelse på den fronten. Men det krever vel mer av minne og prosessor enn skjermkort når man ser på film, det være DivX eller DVD? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Joda (litt avhengig), men du listet ikke annen HW. Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Joda (litt avhengig), men du listet ikke annen HW. Sorry.. 2.6 GHz CPU (aner ikke hvilken, skal sjekke) 2 GB DDR2 PC4300 (Snart) SATA disk (altfor liten..) ..og som nevnt Xpress200 Kjører WinXP Pro SP3 Hvordan tildeler jeg skjermkortet mer RAM? I bios eller ved instillinger for kortet i Windows? Må vel ha min 128 MB i Mediaportal.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Det burde holde til det meste (muligens foruten 1080p/i), om du bruker CoreAVC til HD. Tildelingen gjør du i BIOS, ja Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Det burde holde til det meste (muligens foruten 1080p/i), om du bruker CoreAVC til HD. Tildelingen gjør du i BIOS, ja Ok.. takker og bukker.. Blir nok ikke noe HD med det første, mest divx.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå