Gå til innhold

Telenor Mobilt Bredbånd + AA1

MEE_1

Anbefalte innlegg

Hei alle AA1 brukere, jeg øndker å bruke mitt usb-modem og mobilt bredbånd fra Telenor.

Har ikke vert borti Linpus og Linux før, men har søkt og forsøkt lese i engelske og norske

forum og linker, men jo mere man leser (og prøver) jo dummere føler man seg :)

Går det an å bruke noe fra denne side: https://forge.betavine.net/frs/?group_id=12

Alle tip taes imot med stor takk. :)

Hilsen MEE_1 Win-user :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Den vedlagte thumbnail sier at du fortsatt kjører på "Auto philips". Slå av det trådløse så tror jeg nok ikke du kommer deg ut på verdsveven.

Hei, etter noen omstarter virker det ikke, en gang låste maskinen seg helt og den grønne lampa til høyre blinket (merket A)....

Ja, dette er tidsfordiv for en uerfaren Linpus eier...:)

Lenke til kommentar

Nå fungerer Telenor Mobilt Bredbånd hos meg med Linpus Linux. Hadde ikke testet det før nå etter den siste Live Update. Her jeg nå sitter har jeg "3G Network Signal Strengt is Low". Nedhastighet på 0,9 Mbit/s. Og det trådløse kortet er slått AV! :grin:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kan nok ikke gå igjennom steg for steg. Men jeg forsøkte å følge veiledningen for Fedora 9 som ligger på den linken som Telenor Mobilt Bredbånd linker til, PHARscape. Fikk vel en eller annen feilmelding under kompilasjon av driveren. "Connect" knappen på HSOconnect er "grået ut", ikke aktiv. Hadde ikke mer tid å forsøke akkurat da, reiste til Osloområdet noen dager. Men like før jeg reiste kom det en Live Update, noe nettverksgreier om jeg ikke husker feil.

Søndag, 24. aug, hadde jeg så noen minutter ledig :) Dyttet modemet inn i en USB port og jeg oppdaget at "noe" hadde skjedd fra tidligere. Slo så av det trådløse, og etter noen sekunder så skiftet det fra trådløst til mobilt og jeg var fortsatt på verdsveven. Så nå hos meg går tilkoblingen til Telenor helt automatisk, dytter bare inn modemet, løfter ikke en finger, er oppkoblet. Når jeg starter HSOconnect er "Connect" fortsatt ikke aktiv, men programmet registrerer trafikken, Sent, Received og Total.

På min A150 med Ubuntu 8.04.1 fulgte jeg veiledningen på PHARscape slavisk, der fungerer HSOconnect OK.

Jeg sitter nå forøvrig på min A110 med Linpus Linux og Telenor Mobilt Bredbånd :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...