Gå til innhold

Investere i tyrkisk bank, 19% rente

Urgh

Anbefalte innlegg

God dag.

I Tyrkia vil du få en innskuddsrente på 19% dersom du investerer 50- eller 100.000.

Tenkte å ta me meg noen "ekstra ukepenger" hver gang jeg er på ferie der, da man kan uten problem ta med opptil 25.000 i kontanter til utlandet uten å måtte opplyse om dette til skatteetaten.

Men spm. mitt er jeg er nødt til å skatte på renter jeg mottar på konto der nede sålenge jeg ikke fører de inn i Norge?

Er jeg skattepliktig dersom jeg overfører til Norge i det hele tatt?

Å iogmed at dette er "ekstra ukepenger" så hadde det jo vært en fordel å latt være å opplyse til Norge at jeg har formue der nede. Noen som vet om Tyrkia selv sender slik informasjon til Norge? evt. hvor stor sannsynlighet det er for at Skattefuten i det hele tatt bryr seg om min formue der nede som antageligvis aldri vil overstige en million?

Har du 2million til over er det nå uansett ingenting å tenke på, 380tusen inn hvert år i renteinntekt =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det du spør om er svindel av den Norske stat vis du ikke oppgir formuen din uansett om du har pengene i Norge, Tyrkia eller en lukket konto i Sveits (vanlig skatteparadis) så må du oppgi dette til norske skatte myndigheter.

Vis du ikke gjør dette så strider du med Norske lover og regler og vil få kraftige bøter og muligens fengsel straff vis det er grove tilfeller.

Det har vært mange saker i dette i media det siste året fordi kjente folk har hatt kontoer i utlandet men ikke betalt skatt av disse. Som sakt har du penger uansett hvor i verden du står og du er norsk statsborger med bosteds adresse i norge så skal du betale formue skatt vis ikke driver du med svindel.

Dette strider også i mot forum reglene her for: Du ønsker og ikke oppgi at du har penger i et annet land til norske skattemyndigheter. Som da er ulovelig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...