dahwan Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg starter virtual PC og mounter ubuntu iso fila (i386). Jeg velger engelsk og trykker så på "installer". Etter "Loading kernel" boksen, blir skjermen svart i 2 sekunder før en feilmelding fra Virtual PC popper opp. __________________________________ Linux __________________________________ X An unrecoverable processor error has been encountered. The virtual machine will reset now. _______ | RESET | __________________________________ Jeg vil gjerne få installert Ubuntu på Virtual PC. Hva er feil? Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Har repetert prosessen noen ganger nå. Jeg slo på "Hardware Virtualization" i settings og får nå en feilmelding i det virtuelle vinduet rett før "prosessor feilmeldingen" [ 20.824851] isapnp: checksum for device1 is not valid (0x89) Hjelp! Lenke til kommentar
05t3k4k3 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Denne tråden høyrer vell heime på Windows delen av forumet. Men har du prøvd VirtualBox? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Har veldig god erfaring med VirtualBox og kan anbefale det på det høyeste. Må foreta noen hacks for å få til ønsket oppløsning, kanskje (der er kanskje VMWare hakket bedre), men ellers er VirtualBox meget bra (og GPL). Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Takk for svarene folkens, men det er litt for seint nå... Prøvde å splitte 20GB av harddisken med acronis disk suite og endte opp med å fucke harddisken. Veit ikke nå åssen jeg fikser den. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=992394&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå