Gå til innhold

Funker Intel Graphic Media Accelerator X3100 til alt utenom gaming?

Bliv1n

Anbefalte innlegg

Hei, sitter å kikker litt på bærbar datamaskin, og har sett litt på Dell Inspirion 1525. http://www1.euro.dell.com/content/products...;l=no&s=dhs

Tenker på den billigste til 4790 kroner, men den har jo ikke det beste skjermkortet så vidt jeg har forstått. Dog skal PCen absolutt ikke brukes til spill, bare til video, musikk, surfing, msn og litt photoshop. Klarer den PCen alle de oppgavene uten stress, og vil jeg kunne kjøre HD-videoer, eller må jeg ha en PC med skikkelig skjermkort? Brude jeg dessuten slenge på 1 gb ram slik at jeg har 3 GB fremfor 2 GB som er standard, og er Intel® Pentium Dual Core-prosessor T2370 (1,73 Ghz, 533 MHz FSB, 1 MB L2-buffer)en grei prosessor til de oppgavene jeg skal bruke PCen til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel integrert grafikkortet vil takle alt utenom mer krevende 3D ja (den vil kunne vise 3D, men da må det være veldig enkle spill eller spill som er et par år gammel). For 2D bruk så er et slikt integrert skjermkort akkurat like bra som de beste gaming skjermkortene, atlså ingen forskjell. For video så vil den også holde, siden prosessoren din vil ta seg av decodingen uansett. Du vil kunne spill av alt av 720P video, og noe av 1080P video (avhengig av codecet, det eneste du sansynligvis vil ha problemer med et videoer codt i 1080P i h.264). Totalt sett så klarer du altså det meste. Du har jo ikke stor nok skjerm til å dra nytte av mer enn 720P uansett så....

Jeg vil si at 2gig RAM holder lenge om du skal bruke windows XP, ved midnre du skal jobbe med veldig mye samtidig i Photoshop ofte. I så tilfelle så kan evt. litt mer minne være nyttig. Spørs hvor mye du multitasker i Photoshop.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Takker for godt svar. Skal forresten kjøre Vista Home Premium, som følger med PCen. 2 GB RAM burde vel likevel holde til litt surfing, musikk, msn og annet småknask sammtidig i Vista, eller er det utrolig mye mer å hente på 3 GB?

Lenke til kommentar
Takker for godt svar. Skal forresten kjøre Vista Home Premium, som følger med PCen. 2 GB RAM burde vel likevel holde til litt surfing, musikk, msn og annet småknask sammtidig i Vista, eller er det utrolig mye mer å hente på 3 GB?

Er ikke sikker, men Vista sluker det den kan av rammen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...