Gå til innhold

Hmm - er det skjermen eller skj.kortet ?

Filla

Anbefalte innlegg

- Kjøpte 4850 rett etter release, og har egentlig vært storfornøyd med ytelsen. Men, her om dagen, mens jeg SURFA fikk jeg plutselig en stygg "grønnlig" stripe ned langs venstre siden av skjermen. Den kommer og går - uavhengig av om jeg spiller eller bare surfer. Dette skjedde midt under varmeperioden her på vestlandet, og har siden det tatt av kabinettdøra, og har nå en stor stuevifte som blåser rett inn i kabinettet. Uansett er hetebølgen over, men "stripa" kommer og går likevel.

- Jeg har ikke overklokka kortet - øvrig system er E6850, 4 GB RAM i et Antec P150 kabinett, med 3 vifter.

- Alt dette tyder på at skjermkortet har gått seg for varmt. Men, når jeg tar et skjermbilde av stripa - så vises ikke artifactene lengre, som får meg til å gjette at det kasnkje er skjermen som har slått seg litt vrang ............eller ? Skjermen er en DELL 20' LCD

- Det er seint nå - så unnskyld om jeg burde ha skjønt dette allerede :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du kan teste dette, last ned rivatuner og se hva tempraturene er på skjermkortet ditt og så stiller du opp viftene på full hastighet, går inn i et spill og spiller i kanskje 1-2 timer så kortet blir godt og belastet vis det dukker opp en stripe gå umiddelbart ut av spillet og se hva tempraturen er.

Vis den er skremmende høy så kan være skjermkortet vis ikke så er det skjermen din.

rivatuner

Legg ut tempraturen så vi vet hva den er også takk.

Lykke til med spillingen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...