Gnotten Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 iPhone har fristet mye. Det negative som sies om mobilen, kan jeg ordne med tweaks og hack. Resten er igrunnen ikke noe problem for meg. MEN, det er ikke helt sant. Det er en ting som har fått meg til å miste lysten på å kjøpe meg en telefon - batteri løsningen til Apple. Dette har fått alt for lite spalteplass og alt for lite fokus i testene. Apple har valgt en helt elendig og forbrukerfiendlig løsning når det gjelder batteriet. Dette kan som dere alle vet, ikke skiftes ut av oss selv. Det må sendes inn til verksted. Noe som både er dyrt, å veldig uheldig å måtte unnvære mobilen i ukesvis. Mange tenker nok ikke over det, å det er ikke rart når ikke testene engang fremhever dette som et stort minus. Ja, det føles som en råtten og bevisst strategi for Apple. Verkstedene gnir seg i hendene... Men, normalt vil dette ikke være så stort problem på en mobil. Batteriet skiftes normalt ikke ut. 1 generasjonen har "kun" vært ute i ett år - men hvor lenge varer et iPhone batteri? Om det kun varer 1- 1 1/2 år, som nevnt noen plasser, så vil dette bli et dyrt og ubehagelig smell for oss som ikke skifter ut mobilen en gang i året. Kan noen klargjøre dette mer? Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Litt OT, men hvor lang tid kan en person på et verksted bruke på å bytte et batteri? Så lenge det ikke er snakk om at han skal ha betalt for mer enn 30minutter og sett i lys at det ikke er rakettforskere som jobber der er det jo usannsynlig at man blir så "robbet" som du skal ha det til. Nei, jeg tror ikke jeg er i nærheten av å bekymre meg for den utgiften det vil være å benytte et merkeverksted til å bytte ut batteriet når den dagen kommer. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Verkstedet ordner det nok mens du venter, om du stirrer på vedkommende lenge nok. Problemet er batteriet i seg selv. 12 måneder. Når reagerer man på batteriet? Når det er helt rævva, altså, virkelig rævva. Da har det gått mer enn ett år. Hurra, kr 990 er du snill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå