Upsaker Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jaja, jeg vet det. Kjedelig og dårlig emnetittel. Poenget er at jeg så gjennom bildene mine og på en eller annen måte tiltaler dette bildet meg. Jeg ser på det og ser en golfspiller, en kølle, en ball og et hull. Derfor er det for meg et slags illustrasjonsbilde. Dette er hvert fall kveldens siste for de som begynner å bli lei Exif er: Canon EOS-1D Mark II N med EF 300mm f/2.8L IS USM Exposure: 1/1600 Aperture: f/2.8 ISO Speed: 160 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Nå håper jeg du ikke har tenkt til å drukne oss med golf-bilder ... Akkurat dette ble veldig bra. Kan sikkert pryde forsiden på etthvert golf-magasin. Uansett så likte jeg at golfspilleren er såpass skarp, og at bakgrunnen er såpass ren som den er. Vil forøvrig minne på om at det ikke er lov til å starte mer enn to bildekritikk-tråder per dag ... Tom Endret 10. august 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Fint bilde, fortsett å legg ut alle du har jeg må nok si meg enig i det Tom skriver om skarphet og bakgrunn... to bildetråder per dag, vel da har du ett igjen (per 10.08) Stå på, forventer flere gode golfbilder, både her og i magasiner Lenke til kommentar
eskim0 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Dette er et bra bilde. Eneste jeg har å utsette på det er noe støy, i tillegg til litt mye oppskarping på golfspilleren? Ellers lurer jeg på hvorfor du har brukt ISO 160 når du har lukketid på 1/1600? Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Dette er et bra bilde. Eneste jeg har å utsette på det er noe støy, i tillegg til litt mye oppskarping på golfspilleren? Ellers lurer jeg på hvorfor du har brukt ISO 160 når du har lukketid på 1/1600? for å få det skarpest mulig?? Lenke til kommentar
eskim0 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Nå var vel ikke spørsmålet myntet på deg, men jeg kan vel begrunne spørsmålet mitt fordèt. Det jeg mente var at når han har en såpass rask lukketid som 1/1600 sekund, vil han med fordel gå ned til laveste ISO for å bedre bildekvalitet. Dette betyr naturligvis at lukkerhastigheten vil bli noe lengre, men ikke av betydning for skarpheten på bildet. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Grunnen er at jeg vil ha rask nok lukkertid til actionbildene og vil ikke tro verden ville vært et så mye bedre sted å leve med iso 50 Takk for alle tilbakemeldinger Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Deffinitivt det beste. Det jeg skulle ønske er om du stod på andre siden men det er ikke lett vet jeg. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Mens du tok bilder serie på ca 8,5 bilder/sek, sto du på en slik avstand at spillerne ikke merket noe til "lukkerlyden"? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Alle bildene jeg tok var tatt etter slaget, og dermed "lovlig". Jeg tok heller aldri mer enn et 2-3 bilder i serie Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Alle bildene jeg tok var tatt etter slaget, og dermed "lovlig".Jeg tok heller aldri mer enn et 2-3 bilder i serie Noe jeg aldri har forstått, er hvorfor noen golfspillere skylder på fotografer dersom noen tar bilder mens de slår... En ting er å ta bildet før de slår, det liker ikke jeg heller, men mens man slår!! Da er(skal) man være så fokusert at man ikke klarer å registrer noe av det som skjer rundt dem.... Jeg spiller golf, og flere ganger på P4-tour eller liknende har det vært noen som tar bilder av meg, men aldri blitt forstyrret av det... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Tipper det er forskjellig fra person til person hvordan de takler støy rundt seg. På dette niende hullet som jeg tok mest bilder på var det støy både fra driving ranchen og bilveien. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Tipper det er forskjellig fra person til person hvordan de takler støy rundt seg.På dette niende hullet som jeg tok mest bilder på var det støy både fra driving ranchen og bilveien. Tviler ikke... Endret 10. august 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
___ Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Et fantastisk bilde, rett og slett. Elsker komposisjonen, og dybdefølelsen som bildet gir. Werner Lenke til kommentar
Inc Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Fikk meg til å lure på hvordan bildet ville ha vært med ballen i fokus og ikke fyren?? er det bare meg eller er den bakgrunnen litt hard. litt mer soft kanskje? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Litt mye USM her Jurgis... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Sånn blir det når man ikke har skarp nok optikk. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Haha, lame unnskyldning... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Shit in, shit out. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Tenk at jeg brukte tid på å lage en egen versjon til deg Marius.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå