Gå til innhold

BK: Golf illustrasjonsbilde

Upsaker

Anbefalte innlegg

Jaja, jeg vet det. Kjedelig og dårlig emnetittel.

Poenget er at jeg så gjennom bildene mine og på en eller annen måte tiltaler dette bildet meg.

Jeg ser på det og ser en golfspiller, en kølle, en ball og et hull. Derfor er det for meg et slags illustrasjonsbilde.

Dette er hvert fall kveldens siste for de som begynner å bli lei :)

post-49066-1218326487_thumb.jpg

Exif er:

Canon EOS-1D Mark II N med EF 300mm f/2.8L IS USM

Exposure: 1/1600

Aperture: f/2.8

ISO Speed: 160

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå håper jeg du ikke har tenkt til å drukne oss med golf-bilder ...

Akkurat dette ble veldig bra. Kan sikkert pryde forsiden på etthvert golf-magasin. Uansett så likte jeg at golfspilleren er såpass skarp, og at bakgrunnen er såpass ren som den er.

Vil forøvrig minne på om at det ikke er lov til å starte mer enn to bildekritikk-tråder per dag ...

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Nå var vel ikke spørsmålet myntet på deg, men jeg kan vel begrunne spørsmålet mitt fordèt.

Det jeg mente var at når han har en såpass rask lukketid som 1/1600 sekund, vil han med fordel gå ned til laveste ISO for å bedre bildekvalitet. Dette betyr naturligvis at lukkerhastigheten vil bli noe lengre, men ikke av betydning for skarpheten på bildet.

Lenke til kommentar
Alle bildene jeg tok var tatt etter slaget, og dermed "lovlig".

Jeg tok heller aldri mer enn et 2-3 bilder i serie :)

Noe jeg aldri har forstått, er hvorfor noen golfspillere skylder på fotografer dersom noen tar bilder mens de slår... En ting er å ta bildet før de slår, det liker ikke jeg heller, men mens man slår!! Da er(skal) man være så fokusert at man ikke klarer å registrer noe av det som skjer rundt dem.... Jeg spiller golf, og flere ganger på P4-tour eller liknende har det vært noen som tar bilder av meg, men aldri blitt forstyrret av det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...